Manturo Hotels zbuduje hotel rozproszony w Chorwacji

Udostępnij artykuł
Polska firma hotelarska, jako pierwszy operator na świecie, wprowadza nowatorski model biznesowy zakładający budowę hotelu rozproszonego pod marką  SOLYCAMP by Manturo, opartego o mobilne apartamenty w standardzie hotelowym porównywalnym z obiektami pięciogwiazdkowymi. Część z nich powstanie dzięki autorskiej koncepcji inwestycyjnej M-Condo.

Pierwsi klienci, z oferty marki hotelu rozproszonego SOLYCAMP by Manturo będą mogli skorzystać już w przyszłym sezonie letnim na wybranych topowych resortach kampingowych w Chorwacji. To co będzie wyróżniało hotel rozproszony tworzony przez Manturo Hotels, to oprócz wysokiego standardu, aplikacji mobilnej  i ujednoliconego dla wszystkich apartamentów systemu rezerwacji i płatności, to szeroki zakres usług dodatkowych. Docelowo ma to być m.in. sprzątanie na życzenie, śniadania do apartamentu, room service, dostęp do pobliskich kwiaciarni, pralni, restauracji czy atrakcji turystycznych ze specjalnymi zniżkami.

– Od kilku lat uważnie śledzimy rozwój resortów kampingowych w basenie Morza Śródziemnego i widać wyraźnie, że będą one zyskiwały na znaczeniu. Pomimo cen porównywalnych z hotelowymi nie powstała jeszcze marka hotelowa będąca operatorem na terenie resortu kempingowego. Praktycznie dotychczas cała branża bazuje na produkcie turystycznym i noclegowym. Przeprowadziliśmy analizy, z których wynika, że coraz więcej klientów, wybiera resorty kempingowe, zamiast nadmorskich resortów hotelowych, ze względu na bliskość z naturą i dostępem do znacznie większej ilości atrakcji. Jednak tego co im brakuje to standard obsługi hotelowej i dostęp do wyselekcjonowanych usług. Model hotelu rozproszonego wspierany nowoczesną technologią i usługami znanymi z aplikacji mobilnych, jest na to doskonałą odpowiedzią – mówi prezes Manturo Hotels Bartłomiej J. Gawron.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RH2019banner.png

Jak wynika z danych Eurostatu dotyczących 28 krajów członkowskich sprzedane noclegi w resortach kempingowych stanowią 13,8 proc. całego europejskiego rynku turystycznego. Eurostat szacuje, że w EU znajduje się 26 tys. kempingów z ok. 10 mln miejsce noclegowych. 30 proc. tej liczby znajduje się we Francji, 15 proc. we Włoszech i 4,5 proc. w Chorwacji.

– Dzięki koncepcji hotelu rozproszonego możemy zaoferować nową jakość wypoczynku w segmencie rynku turystycznego, który należy do najbardziej perspektywicznych w Europie. Z kolei Chorwacja od której zaczynamy budowę naszej sieci, to najszybciej rosnący rynek turystyczny w Europie. Planujemy że w przyszłości nasza marka hotelowa SOLYCAMP by Manturo będzie również obecna we Włoszech oraz Francji – dodaje Mariusz Raban, dyrektor operacyjny, który jest związany z branżą turystyczną od blisko 20 lat.

Część apartamentów powstanie dzięki koncepcji inwestycyjnej M-Condo, którą od klasycznej koncepcji condo wyróżnia mniej formalności, przy zachowaniu wysokiego standardu bezpieczeństwa inwestycji. Ofertę ma też wyróżniać gwarancja rentowności na poziomie 9 proc. w skali roku i możliwość skorzystania nawet z dwutygodniowego pobytu w apartamencie.

– Koncepcja hotelu rozproszonego i apartamentu mobilnego jest bardzo elastyczna i wprost stworzona pod model znany choćby z condohoteli. Nie musimy planować dużej inwestycji w postaci jednego dużego budynku i ponosić koszty budowy części wspólnych. W naszym modelu możemy się rozwijać w oparciu o autonomiczne, wolnostojące apartamenty, których liczbę i lokalizację możemy niemal dowolnie modyfikować i skalować wraz z rozwojem sieci. Chcemy by nasza marka hotelowa wyróżniała się oprócz komfortu i usług znanych z pięciogwiazdkowych hoteli również zastosowaniem nowoczesnych technologii, co na tym rynku również będzie dużą przewagą konkurencyjną – podsumowuje prezes Manturo Hotels.

Manturo Hotels chce stać się wiodącym operatorem dysponującym ponad 2 tys. mobilnych apartamentów w modelu hotelu rozproszonego. W przyszłości firma chce odgrywać znaczącą rolę w segmencie resortów wakacyjnych oraz hoteli luksusowych.

Manturo Hotels Group to polska firma hotelarska, która rozwija pod marką SOLYCAMP by Manturo nowatorską koncepcję hotelu rozproszonego. Spółka początkowo opiera swój rozwój na dynamicznie rosnącym rynku resortów kempingowych premium zlokalizowanych w basenie Morza Śródziemnego. Manturo Hotels ma ambicję stać się operatorem ponad 2.000 mobilnych apartamentów pod marką SOLYCAMP by Manturo. Następnie w planach Manturo Hotels jest wejść w segment resortów turystycznych oraz hoteli luksusowych

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.