Z optymizmem patrzę na sezon 2025. Nasze atuty to nie tylko widok na morze z każdego pokoju, ale przede wszystkim gościnność, indywidualne podejście do gościa i atmosfera, której nie da się skopiować w żadnym apartamentowcu – mówi Monika Kowalska, General Manager Vienna House by Wyndham Amber Baltic Międzyzdroje.

Jak oceniasz nadchodzący sezon turystyczny 2025? Czy spodziewacie się większego zainteresowania i wzrostu liczby gości?
Z optymizmem patrzę w przyszłość, mimo trudnego początku roku i rosnącej konkurencji. W Międzyzdrojach powstaje wiele nowych aparthoteli i apartamentowców z zapleczem gastronomicznym oraz atrakcjami, takimi jak aquaparki. Jednak tym, co trudno przebić, jest nasze wyjątkowe położenie – tuż przy plaży, z widokiem na morze z każdego pokoju.
Z prywatnymi apartamentami wygrywamy przede wszystkim dzięki naszej gościnności. Turyści oczekują rozpieszczania, wysokiego standardu obsługi, kompleksowej oferty, a także dostępu do wydzielonej plaży z bezpłatnie udostępnianymi leżakami i parasolami.
Zauważamy rosnące zainteresowanie dłuższymi pobytami – nie tylko weekendowymi – zarówno ze strony gości z Polski, jak i z Czech. Cieszy nas także wyraźny wzrost liczby rezerwacji od gości z Niemiec. Co istotne, są to rezerwacje indywidualne, a nie grupowe – i jest ich już zdecydowanie więcej niż o tej samej porze w ubiegłym roku (pierwsza połowa kwietnia).
Na koniec warto dodać, że sezon nad morzem zdecydowanie się wydłużył w porównaniu z poprzednią dekadą. To już nie tylko cztery tygodnie od połowy lipca do połowy sierpnia, ale cały okres od majówki aż do końca września, a nawet początku października. To nas bardzo cieszy.
Jakie zmiany w zachowaniach turystów zauważasz w porównaniu do poprzednich lat? Jak mogą one wpłynąć na hotelarstwo w 2025 roku?
W porównaniu z latami ubiegłymi goście mają dziś znacznie większą świadomość rynku. Krótsze pobyty to najczęściej pobyty weekendowe, często przedłużane o poniedziałek – dzięki czemu udaje się uniknąć powrotnych korków.
Coraz częstsze są również późne rezerwacje, dokonywane nawet kosztem wyższej ceny. Goście oczekują też elastyczności – możliwość bezpłatnego anulowania rezerwacji, nawet na kilka dni przed przyjazdem, stała się dziś niemal standardem.
W naszym przypadku…Cały wywiad publikujemy w najnowszym wydaniu Świata Hoteli marzec-kwiecień 2025. Kliknij, aby się zapoznać się z pełną treścią.
Rozmawiała: Karolina Stępniak
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione