Nowa inwestycja hotelowa w Uzdrowisku Szczawnica

Udostępnij artykuł
Latem tego roku Uzdrowisko Szczawnica wzbogaci się o Pieniny Grand – nowy obiekt Grupy Thermaleo & Uzdrowiska Szczawnica. Lustrzana bryła pomieści 119 pokoi w czterogwiazdkowym standardzie, strefę spa wraz ze strefą medyczną, dwie restauracje oraz sale konferencyjne. Nowoczesna i ekologiczna wieża wyrasta ze zbocza Parku Górnego będącego centrum miasta.

Pieniny Grand to kolejny element szeroko zakrojonej rewitalizacji, którą od 14 lat realizuje rodzina Mańkowskich, potomkowie hr Adama Stadnickiego – modernizatora i popularyztora Uzdrowiska Szczawnica. W ramach działalności rodziny Mańkowskich sukcesywnie przywracana jest  unikatowa, zabytkowa architektura kurortu. Do tej pory odbudowie, bądź renowacji zostały poddane: Plac Dietla, Pijalnia Wód Mineralnych, Cafe Helenka, willa pod Modrzewiami, willa Marta, Muzeum Uzdrowiska oraz słynny Dworek Gościnny. We współpracy z miastem zrealizowano również projekt rewitalizacji Parku Dolnego i Górnego. Rewitalizacja szczawnickiego kurortu trwa w dalszym ciągu, na najbliższe lata planowane jest sukcesywne przywracanie kolejnych obiektów. Kolejnym obiektem poddanym gruntownemu remontowi jest Hotel Hutnik, który po skończeniu prac zyska nowe życie jako Pieniny Grand.

Wysoki na 12 pięter Pieniny Grand łączy nowoczesny design z subtelnymi detalami opartymi o tradycję i lokalny folklor. Na samym szczycie budynku umiejscowiono Sky Bar,  pozwalający cieszyć się panoramą Pienin. Kompleks będzie łączyć kilka funkcji – centrum biznesowego, nowatorskiego spa nastawionego na holistyczne podejście do potrzeb gościa oraz obiektu wypoczynkowego dostosowanego dla wszystkich, również osób z niepełnosprawnościami. Dla potrzeb tej grupy przygotowano specjalnie zaprojektowane pokoje.

Strefa spa będzie zajmować 2 tys. mkw. i obejmować gabinety lekarskie oraz zabiegowe, zaplecze fitness, a także strefę basenową, która będzie wyróżniać się wysokim sklepieniem bardziej przywodzącym na myśl katedrę niż obiekt rekreacyjny. Spa będzie oferować zabiegi zarówno z zakresu medycyny konwencjonalnej, jak i niekonwencjonalnej indywidualnie dobrane przez lekarzy i specjalistów dla każdego gościa. W portfolio spa znajdą się również kompleksowe programy regeneracyjne przeznaczone dla sportowców.

Obiekt wraz z pozostałą infrastrukturą Uzdrowiska Szczawnica zapewni również bazę konferencyjno-noclegową, która pozwala zorganizować pełen przekrój wydarzeń – od prezentacji nowych produktów, przez wyjazdy integracyjne, aż do kongresów.

Koniec prac budowlanych planowany jest na trzeci kwartał 2019 roku.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.
Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 25.04.2019
Aktualizacja: 28.05.2019