Nowe Vapiano w Warszawie

Udostępnij artykuł

Początkowo otwarcie drugiego lokalu w Warszawie planowane było na maj. Jak informuje sieć, nastąpi ono jednak w lipcu. Nowa restauracja na rogu ul. E.Plater i Al. Jerozolimskich będzie trzecią lokalizacją Vapiano w Polsce.

Nowa warszawska restauracja będzie dwupoziomowym lokalem o powierzchni około 700 mkw. (sala restauracyjna plus zaplecze) i pomieści około 220 gości. Do restauracji przynależy patio wielkości 190 mkw., które latem zostanie zagospodarowane na ogródek.

Firma planuje dalszy rozwój w naszym kraju. Jak pisaliśmy, spółka poszukuje obecnie najlepszych lokalizacji, najlepiej w centrum dużego miasta, na starówce lub ewentualnie w prestiżowych centrach handlowych, jak np. Galeria Krakowska. W przypadku galerii, chodzi o lokal z wejściem „od ulicy”.

Zamiarem Vapiano jest otwieranie w Polsce dwóch lokali rocznie, ale jak przyznaje Michael Badin, dyrektor zarządzający Bon Appetit Warszawa 1 Sp. z o.o., trudno jest znaleźć lokalizację, która spełni oczekiwania. Otwarcie każdego lokalu kosztuje około 1,5 mln euro.

Obecnie w skład sieci wchodzą dwie restauracje – w biurowcu Justin Center we Wrocławiu oraz w Marynarska Business Park na stołecznym Mokotowie. W menu są dania kuchni włoskiej przygotowywane ze świeżych składników na miejscu w lokalu, bezpośrednio na oczach gości. Koncept ten został nazwany "fresh casual".

Vapiano powstało 6 lat temu, a obecnie sieć liczy około 50 restauracji w 18 krajach na całym świecie. Połowa z nich mieści się w Niemczech, pozostałe działają w Anglii, Belgii, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Turcji, Szwecji, Estonii, na Węgrzech, w USA i na Bliskim Wschodzie.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.05.2010
Aktualizacja: 26.05.2010