Nowy AC by Marriott powstaje w Krakowie

Udostępnij artykuł
Będzie to największy obiekt działający pod marką w Polsce oraz Europie Środkowej – zajmie powierzchnię 22 tys. mkw. Zlokalizowany jest przy al. 3 Maja 51 w sąsiedztwie Błoń Krakowskich, Parku Jordana oraz stadionu Wisły. Inwestor to spółka z Grupy Portfel Inwestycyjny. Otwarcie nastąpi jesienią 2020 roku.

Wyjątkowa lokalizacja, bliskość centrum Krakowa, pokoje o powierzchni powyżej 26 mkw. oraz duża liczba miejsc parkingowych to tylko nieliczne z atutów obiektu.

Obecnie budowa jest na etapie stanu surowego zamkniętego z wykończoną elewacją. AC by Marriott będzie posiadał 300 pokoi skategoryzowanych pięciogwiazdkowo, dziewięć sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 670 mkw., wielofunkcyjną restaurację z ogródkiem o powierzchni 600 mkw., basen wraz zapleczem spa o powierzchni prawie 500 mkw. Dodatkowym atutem obiektu będzie garaż na 110 miejsc parkingowych oraz trzy miejsca autokarowe.

>>> HOT NEWS: AMARO OTWIERA RESTAURACJĘ W ZAKOPANEM <<<

Inwestorem jest spółka z Grupy Portfel Inwestycyjny działająca na rynku polskim od blisko 10 lat. W ostatnim czasie, zainwestowała kilkaset milionów złotych w rozmaite projekty deweloperskie, a obecnie tworzy grupę hotelową. Grupa Portfel Inwestycyjny powstała z inicjatywy Macieja Zientary, bankiera inwestycyjnego, przedsiębiorcy, zarządzającego funduszami inwestycyjnymi.

Projekt zostanie sfinansowany we współpracy z Santander Bank Polska. Jesteśmy dumni, iż jako największy prywatny bank w Polsce możemy finansować największy projekt hotelowy w Krakowie. Hotel z pewnością bardzo pozytywnie wpisze się w wizerunek Krakowa – miasta przyjaznego dla turystów i biznesu konferencyjnego – mówi Małgorzata Sosnowska, dyr. Departamentu Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Region Pd.-Wsch. w Santander Bank Polska.

Otwarcie obiektu zaplanowane jest na jesień 2020 roku. Za jego uruchomienie i zarządzanie odpowiada spółka operatorska z grupy Portfela Inwestycyjnego – Portfel Inwestycyjny Management zarządzana przez Agnieszkę Dąbrowską. To już drugi obiekt spółki PI Management pod marką Marriott, po 253-pokojowym Renaissance Old Town w Gdańsku, którego budowa już trwa. Spółka w planach ma kolejne obiekty w Krakowie i nie tylko. Od 2019 r. w portfolio Portfela Inwestycyjnego Apartamenty&Hotele znajdują się również Apartamenty w najmie krótkoterminowym w trzech topowych lokalizacjach w Krakowie.

AC by Marriott jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się marek hotelowych z portfolio Marriotta, która idealnie wpisze się swoim charakterem w styl tego miasta – mówi Janusz Mitulski, Senior Director Development CEE & Ukraine sieci Marriott International. Jesteśmy dumni, że trzeci hotel pod tą marką w regionie Europy Środkowo – Wschodniej, po Wrocławiu oraz Rydze, otworzy się właśnie w Krakowie, mieście, które jest najpopularniejszą destynacją turystyczną naszego kraju – dodaje Mitulski.

Biuro projektowe B2 Studio z Krakowa jest autorem projektu – głównym projektantem jest Witold Frączek pracujący od początku przy projekcie i podczas jego ewolucji.  Dorobek biura obejmuje kilkaset zrealizowanych obiektów o zróżnicowanej funkcji, od budownictwa mieszkaniowego, poprzez budynki biurowe, hotelowe, przemysłowe do obiektów komercyjnych i użyteczności publicznej.

Architektura budynku jest uporządkowana, wręcz klasyczna, ale równocześnie dynamiczna i nowoczesna, dzięki czemu doskonale wpisuje się w zobowiązujące otoczenie al. 3 maja i „Krakowskich Błoń.  Sposób kompozycji elewacji oraz zastosowane plastyczne środki wyrazu (eleganckie grafitowe elewacje kontrastujące z kolorami i światłem wnętrz), podkreślają jego wyjątkowy charakter budynku związany z jego funkcją. Lekkość bryły budynku uzyskano dzięki znacznej ilości przeszkleń, zwłaszcza w poziomie parteru, który w całości osłonięty jest szkłem fasadowym. Osiągnięty w ten sposób efekt wywołuje wrażenie obiektu unoszącego się w powietrzu – mówi Frączek.

Projekt wnętrz powstaje przy współpracy z biurem Tremend z Warszawy, które realizuje projekty dla takich marek hotelowych jak: Accor, Intercontinental, Marriott, Louvre Hotels. Krakowski projekt ma być elegancki i ponadczasowy. Zastosowana kolorystyka, to inspiracja kolorów ziemi i natury. Lokalizacja obiektu w bliskości Parku Jordana i Błoń Krakowskich pozwala na zastosowanie akcentów zieleni jako wyrazu bliskości z otaczającymi terenami. Wnętrza zaprojektowane są tak, aby obiekt przez najbliższe lata dawał poczucie harmonii, a nie sezonowej mody – podkreśla Magdalena Fedorowicz – Boule. 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 14.11.2019
Aktualizacja: 17.11.2019