– Planujemy otwarcie kolejnych placówek, których założeniem jest serwowanie dań na wynos lub ich dowóz. Będą one powstawać głównie na osiedlach i jako wzmocnienie naszych najpopularniejszych rejonów – mówi portalowi Horecanet.pl, Magdalena Piróg, wiceprezes ds. rozwoju Da Grasso.
– "Expressy" to lokale, które nie posiadają sal konsumpcyjnych i mają powierzchnię około 60-70 mkw. W związku z tym z punktu widzenia franczyzobiorcy są one tańsze w eksploatację. Ponadto wartość inwestycji w tego typu placówkę jest niższa niż standardowo i wynosi około 100 tys. zł – wyjaśnia Magdalena Piróg. Oferty skierowane są zarówno do dotychczasowych franczyzobiorców, jak i całkiem nowych zainteresowanych. Koncepcja restauracji "express" przewiduje, że sprzedawane tam dania będą podawane w wygodnej formie, tak by można było je kupić "na wynos". Podstawą menu wciąż będzie pizza. Lokale będą utrzymane w kolorystyce czerwono-czarnej, nawiązywać będą do motywu płomienia, co ma się kojarzyć z szybkością obsługi.
Wprowadzając koncept "express" Da Grasso "upodabnia się" do giełdowego Sfinksa, który w lipcu br. podpisze z firmą umowę sprzedaży 100 proc. udziałów. Sfinks również chce zaistnieć na rynku dań na wynos. W ogłoszonej w kwietniu br. długoterminowej strategii podano, że firma jest na etapie opracowania konceptu typu express, w ramach którego będą powstawały restauracje szybkiej obsługi. Będą one serwować dania oparte na menu restauracji Sphinx i Wook proste w przygotowaniu, możliwe do zabrania i spożycia w ruchu. Sfinks zakłada konkurowanie z fast foodami jakością i smakiem, przy zapewnieniu atrakcyjnej ceny.
Da Grasso to najwięsza w Polsce sieć pizzerii. Obecnie w portfolio ma ich ponad 200 zlokalizowanych na terenie całego kraju. Od 2009 roku firma rozwija także koncept pełnowymiarowych restauracji, który działa już siedem. Jak już pisaliśmy, rozwój marki restauracyjnej ma postępować wolniej niż sieci pizzerii, ponieważ otwarcia tego typu lokali przewidywane są tylko w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. Spółka cały czas poszukuje franczyzobiorców do wszystkich swoich konceptów.