Nowy “expressowy” koncept Da Grasso

Udostępnij artykuł

– Planujemy otwarcie kolejnych placówek, których założeniem jest serwowanie dań na wynos lub ich dowóz. Będą one powstawać głównie na osiedlach i jako wzmocnienie naszych najpopularniejszych rejonów – mówi portalowi Horecanet.pl, Magdalena Piróg, wiceprezes ds. rozwoju Da Grasso.

– "Expressy" to lokale, które nie posiadają sal konsumpcyjnych i mają powierzchnię około 60-70 mkw. W związku z tym z punktu widzenia franczyzobiorcy są one tańsze w eksploatację. Ponadto wartość inwestycji w tego typu placówkę jest niższa niż standardowo i wynosi około 100 tys. zł – wyjaśnia Magdalena Piróg. Oferty skierowane są zarówno do dotychczasowych franczyzobiorców, jak i całkiem nowych zainteresowanych. Koncepcja restauracji "express" przewiduje, że sprzedawane tam dania będą podawane w wygodnej formie, tak by można było je kupić "na wynos". Podstawą menu wciąż będzie pizza. Lokale będą utrzymane w kolorystyce czerwono-czarnej, nawiązywać będą do motywu płomienia, co ma się kojarzyć z szybkością obsługi.

Wprowadzając koncept "express" Da Grasso "upodabnia się" do giełdowego Sfinksa, który w lipcu br. podpisze z firmą umowę sprzedaży 100 proc. udziałów. Sfinks również chce zaistnieć na rynku dań na wynos. W ogłoszonej w kwietniu br. długoterminowej strategii podano, że firma jest na etapie opracowania konceptu typu express, w ramach którego będą powstawały restauracje szybkiej obsługi. Będą one serwować dania oparte na menu restauracji Sphinx i Wook proste w przygotowaniu, możliwe do zabrania i spożycia w ruchu. Sfinks zakłada konkurowanie z fast foodami jakością i smakiem, przy zapewnieniu atrakcyjnej ceny.

Da Grasso to najwięsza w Polsce sieć pizzerii. Obecnie w portfolio ma ich ponad 200 zlokalizowanych na terenie całego kraju. Od 2009 roku firma rozwija także koncept pełnowymiarowych restauracji, który działa już siedem. Jak już pisaliśmy, rozwój marki restauracyjnej ma postępować wolniej niż sieci pizzerii, ponieważ otwarcia tego typu lokali przewidywane są tylko w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. Spółka cały czas poszukuje franczyzobiorców do wszystkich swoich konceptów.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 01.06.2010
Aktualizacja: 01.06.2010