Organic Coffee wspiera Fundację Rak’n’Roll

Udostępnij artykuł
Każdy, kto w dowolnym lokalu sieci kawiarni ekologicznych, kupi kawę Różane Cappuccino, może wspomóc Fundację Rak’n’Roll  – Wygraj Życie.

– Zainspirowaliśmy się optymistycznym, różowym kolorem jednej z pozycji w menu wiosennym – Różanego Cappuccino – opowiada Ewelina Błaszczyk, współtwórczyni młodej sieci Organic Coffee & more. – To kawa, która cieszyła się bardzo dużym powodzeniem na wiosnę, zdecydowaliśmy więc o jej powrocie do menu na stałe. Jedna z naszych baristek zaproponowała, żeby wykorzystać ten piękny oraz pozytywny kolor i „dorzucić” kawie misję – pomocy chorym onkologicznie. A ponieważ miałam już okazję współpracować z Fundacją Rak’n’Roll – skontaktowałam się z nią i… od teraz wspólnie z naszymi gośćmi pomagamy przejść przez raka.

Różane Cappuccino to espresso z organicznych ziaren, naturalny syrop różany (przygotowywany dla sieci przez niewielką, krakowską manufakturę) oraz ekologiczne mleko barwione buraczkami. Prezentuje się uroczo, bardzo dobrze smakuje i pachnie. To dlatego właśnie zostało wybrane do tak ważnej roli.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Fundacja Rak’n’Roll zmienia schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia chorych na raka. Powstała w październiku 2009 roku z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc innym chorym w podobnej sytuacji. Od samego początku celem Fundacji było stworzenie nowej jakości w sposobie mówienia o raku w przestrzeni publicznej. Przełamywanie tabu związanego z podejściem do raka w Polsce, dodawanie energii i inspirowanie do pozytywnego myślenia. Dzięki idei Rak’n’Roll kobiety chore na raka zaczęły walczyć o swoją kobiecość w chorobie i o to, aby chorować godnie, leczyć się świadomiej. To właśnie dziełem Fundacji jest bardzo popularna w Polsce (i nie tylko) akcja „Daj włos”.

Organic Coffee & more to rozwijająca się sieć kawiarni z żywnością ekologiczną. Koncept odpowiada na coraz bardziej zwiększające się świadomość zdrowszego odżywiania się. We wszystkich kawiarniach można spróbować ekologicznych napojów: kaw, herbat, smoothie z warzyw i owoców, lemoniad oraz świeżo wyciskanych soków. Sieć oferuje bardzo duży wybór mlek do kawy, m.in.: kokosowe, migdałowe, owsiane, sojowe, jaglane i ryżowe, a także bez laktozy, w ofercie znajduje się również ekologiczna żywność bez pszenicy, bez cukru czy też wegańska.

Lokale rozwijającej się sieci charakteryzują się również oryginalnym, ciepłym wystrojem wnętrza – dominują naturalne materiały: drewno, kamień, cegła. Ekologiczny koncept widoczny jest we wszystkich sferach działania kawiarni, począwszy od obowiązkowej segregacji śmieci, a skończywszy na używaniu jednorazowych kubeczków oraz opakowań wykonanych z biodegradowalnego tworzywa PLA.

Trzy tygodnie po otwarciu pierwszej kawiarni koncept zdobył nagrodę internautów za najlepszą kawę w Warszawie. W maju 2015 r. kawiarnie zdobyły pierwsze miejsca w kategoriach: Debiut Konceptu i Nowatorska Strategia Marketingowa na konferencji Sweets & Coffee Forum, zaś w październiku 2015 r. pierwsze miejsca w tych samych kategoriach, ale już na największej konferencji gastronomicznej w kraju. W 2016 r. sieć została zwycięzcą Food Business Awards w kategorii Efektywny Rozwój Marki.

Opublikowano: 05.11.2018
Aktualizacja: 05.11.2018