[SPECJALNIE DLA NAS] Coraz większa liczba osób kładzie większy nacisk na ekologiczność żywności. Goście mogą oczekiwać, że hotele będą oferować posiłki przygotowane z lokalnych, sezonowych produktów, pochodzących z zrównoważonych źródeł. Dodatkowo w Europie oraz w Polsce od tego roku wprowadzono obowiązkowe opłaty za opakowania jednorazowe w punktach gastronomicznych poprzez, które naturalnie zwiększa się świadomość konsumencka apropos zrównoważonego podejścia I stylu życia – pisze w specjalnym komentarzu do Świata Hoteli Paweł Suchenek, szef kuchni Crowne Plaza Warsaw The Hub.
Wraz z rosnącym zainteresowaniem zdrowym stylem życia, goście hotelowi mogą oczekiwać, że śniadania będą zawierać większą liczbę zdrowych opcji, takich jak świeże owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i niskotłuszczowe produkty mleczne. Napoje owsiane, sojowe, migdałowe, koksowe stają się normą na śniadaniach i w ekspresach do kawy wypierając powoli dominację mleka odzwierzęcego.
Wraz z globalizacją i wzrostem podróży międzynarodowych, goście hotelowi mogą oczekiwać większej różnorodności kulinarnych doznań. Hotele mogą dostosowywać swoją ofertę gastronomiczną, aby oferować potrawy z różnych kuchni świata, aby sprostać różnorodnym preferencjom i gustom gości. Ponieważ o gustach się nie dyskutuje i wiemy z doświadczenia że była i będzie zawsze grupa ludzi, którzy są konserwatywni i spożywają posiłki tylko dobrze sobie znane, ale jest również grupa ludzi, którzy uwielbiają zatapiać się w lokalnych smakołykach i kosztować rzeczy do tej pory im nieznane. Dlatego w hotelu głównie na śniadaniach, które są zazwyczaj obligatoryjnym punktem pobytu w hotelu, trzeba uwzględnić preferencje obydwu. Restauracja jednakże w porze lunchu i kolacji może oraz powinna zachować swój indywidualny styl którym zwabi do siebie gości. Hotele – takie jak nasz – które mają kilka punktów gastronomicznych mogą w każdym zachować odmienny styl czym zwiększamy swoją atrakcyjność dla większej grupy ludzi.
Coraz więcej hoteli może korzystać z technologii w celu poprawy doświadczenia gości w zakresie gastronomii. Na przykład, aplikacje mobilne umożliwiające zamawianie jedzenia do pokoju, systemy samoobsługowe w restauracjach hotelowych czy nawet wykorzystanie sztucznej inteligencji do personalizacji oferty gastronomicznej. Zdrowe odżywianie staje się coraz bardziej popularne, a goście coraz bardziej świadomie wybierają posiłki, które korzystają z naturalnych składników, mają ograniczoną zawartość cukru, soli i tłuszczu oraz oferują większą ilość warzyw i białka roślinnego.
Warto również zauważyć, że pandemia COVID-19 miała wpływ na oczekiwania gości w stosunku do gastronomii w hotelach. Bezpieczeństwo żywności, higiena i procedury bezpieczeństwa mogą być jeszcze ważniejsze dla gości, a hotele mogą być zmuszone dostosować swoje praktyki i ofertę gastronomiczną, aby
sprostać nowym wymaganiom i oczekiwaniom. Tekst został opublikowany w wydaniu Świata Hoteli marzec-kwiecień 2024. Kliknij, aby się zapoznać się z innymi treściami.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.