Pierwszy w Polsce hotel na wodzie powstanie w Gdańsku

Udostępnij artykuł
Butikowy hotel Feel Harmony to obiekt z kategorii floating hotel, popularnej m.in. w Holandii, Szwecji czy Wielkiej Brytanii. Zaoferuje 72 pokoje. Zacumuje na Motławie, w samym sercu Gdańska, tuż przy Wyspie Spichrzów, w bezpośrednim sąsiedztwie filharmonii. Projekt architektoniczny inwestycji opracowało biuro Art Architekci z Gdańska.

Hotel zapewni widok na rzekę oraz historyczne i nowoczesne zabudowania gdańskiego Głównego Miasta. Chłodne wieczory goście będą mogli spędzać w saunie. Dodatkowym atutem będzie restauracja z tarasem, do którego będzie można podpłynąć i przycumować kajak lub motorówkę.

Hotel zapewni widok na rzekę oraz historyczne i nowoczesne zabudowania gdańskiego Głównego Miasta. Chłodne wieczory goście będą mogli spędzać w saunie. Dodatkowym atutem będzie restauracja z tarasem, do którego będzie można podpłynąć i przycumować kajak lub motorówkę.

ŚWIAT HOTELI – CZERWIEC-LIPIEC 2021
>> KLIKNIJ, ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PEŁNYM WYDANIEM <<

Hotel zapewni widok na rzekę oraz historyczne i nowoczesne zabudowania gdańskiego Głównego Miasta. Chłodne wieczory goście będą mogli spędzać w saunie. Dodatkowym atutem będzie restauracja z tarasem, do którego będzie można podpłynąć i przycumować kajak lub motorówkę.

Domy na wodzie cieszą się coraz większym zainteresowaniem Polaków. Do tej pory goście nie mieli jednak okazji nocować w takim obiekcie o standardzie hotelowym. Tymczasem pływające hotele doskonale funkcjonują od wielu lat m.in. w Rotterdamie (H2OTEL), Londynie (Good Hotel) czy Szwecji (Salt & Sill w Slottsholmen – hotel należący do Björna Ulvaeusa, założyciela zespołu ABBA).

Połączenie natury i tętniącego miasta

Już na początku projektowania wyszliśmy z założenia, że efekt końcowy to suma detali. Dlatego zadbaliśmy o każdy szczegół architektury, wystroju wnętrz i funkcjonalności, aby pobyt w hotelu Feel Harmony był przeżyciem wartym powtórzenia – informuje Kornelia Bargielska, od lat związana z rynkiem nieruchomości, prezes realizującej inwestycję spółki River Point, w której jest również współudziałowcem.

Hotel zapewni widok na rzekę oraz historyczne i nowoczesne zabudowania gdańskiego Głównego Miasta. Chłodne wieczory goście będą mogli spędzać w saunie. Dodatkowym atutem będzie restauracja z tarasem, do którego będzie można podpłynąć i przycumować kajak lub motorówkę. Projekt architektoniczny inwestycji opracowało biuro Art Architekci z Gdańska.

Formuła pływającego hotelu sprawia również, że obiekt jest w pełni odporny na zmiany klimatyczne. Właśnie z uwagi np. na wahania poziomu wody hotele takie są popularne w Holandii.

Rośnie popularność Gdańska wśród turystów

W ostatnich latach Gdańsk jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się destynacji turystycznych w Polsce. Chętnie wybierany jest nie tylko przez gości zagranicznych, ale i krajowych. Miasto żyje przede wszystkim z turystyki indywidualnej, mniej z biznesowej jak ma to miejsce w Warszawie czy Poznaniu. Spowolnienie wywołane pandemią nie wpłynęło na stałe zatrzymanie napływu gości, co widać po wynikach obłożenia miejsc noclegowych oraz samych stawkach wynajmu pokoi i apartamentów. Średnie roczne obłożenie hoteli w Gdańsku utrzymuje się od lat na poziomie ok. 70 proc. i jest jednym z najwyższych w Polsce.

Według danych Gdańskiej Organizacji Turystycznej w 2019 r. miasto odwiedziło 3,4 mln osób, i był to rok rekordowy ze wzrostem liczby odwiedzających na poziomie ok. 8 proc. w stosunku do 2018 roku. W pandemicznym 2020 roku, pomimo ograniczeń w krajowej i międzynarodowej turystyce, do Gdańska przyjechało 2 mln gości.

Także dane międzynarodowej firmy analitycznej STR, pracującej na informacjach pochodzących bezpośrednio z hoteli wskazują, że nawet pandemia nie wpłynęła drastycznie na wyniki. W pandemicznym lipcu 2020 r. obiekty z Trójmiasta mogły pochwalić się aż 52 proc. obłożeniem. A średnie stawki za wynajęty pokój były tu najwyższe w kraju i wyniosły 378 zł.

– Unikatowy w skali kraju hotel na wodzie, znakomita lokalizacja i doświadczony operator są kluczem do przyszłego sukcesu – podsumowuje Kornelia Bargielska.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 31.08.2021
Aktualizacja: 31.08.2021