Polska reprezentacja na Worldchefs Congres & Expo 2018

Udostępnij artykuł
4 tys. szefów kuchni ze 105 krajów, 200 firm wystawienniczych, 20 światowej sławy prelegentów i 70 zespołów rywalizujących o tytuł najlepszego szefa kuchni wzięło udział w 36. edycji Worldchefs Congres & Expo 2018 w Kuala Lumpur, w Malezji. Reprezentantem Polski wśród ekspertów branży gastronomicznej z całego świata było Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni, którego partnerem strategicznym jest Selgros Cash&Carry i Transgourmet.

 Worldchefs Congres & Expo 2018 obchodził jubileuszową, 90. rocznicę w tętniącym życiem, dynamicznym mieście Kuala Lumpur w Malezji. Przez 4 dni główni przedstawiciele Stowarzyszeń Szefów Kuchni z całego świata brali udział w obradach, pokazach i konkursach budując i podtrzymując  sieć relacji biznesowych oraz czerpiąc inspirację z dokonań wiodących profesjonalistów z branży. Prelegentami byli światowej sławy eksperci, m.in. tajwański szef kuchni Andre Chiang, założyciel Restauracji Andre znajdującej się na 13 miejscu w rankingu 50 Najlepszych Restauracji Świata 2017, Alvin Leung, Szef Kuchni i założyciel Bo Innovation w Hong Kongu, restauracji oferującej „ekstremalną” kuchnię chińską opartą na tradycyjnych recepturach i składnikach przygotowywanych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technik kucharskich czy Dilhan C. Fernando, prezes Dilmah, zarządzający także humanitarnymi i środowiskowymi wpływami firmy.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO RESTAURATORÓW
> link do aktualnego numeru <

Wśród reprezentantów Polski znaleźli się członkowie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC), m.in. Prezes Stowarzyszenia Jarosław Uściński, Skarbnik Mirosław Reszczyk oraz Przewodnicząca Komitetu Kobiet w Światowym Stowarzyszeniu Szefów Kuchni (Women in WACS), Joanna Ochniak.

– W trakcie Kongresu omawiane są globalne projekty branży gastronomicznej, które w Polsce dopiero zyskują na popularności. Jednym z nich jest problem edukacji dzieci i młodzieży w zakresie żywności i żywienia, który w naszym kraju budzi ostatnio największe zainteresowanie. W tym roku planujemy poszerzyć działalność w tym zakresie, również pod kątem medialnym. Dodatkowo, w trakcie paneli żywności, analizujemy stan i rolę poszczególnych produktów na świecie. Występując jako państwowe Stowarzyszenia mamy dużo większy wpływ na jakość dostępnych produktów spożywczych, niż starając się wyegzekwować pewne normy jako anonimowe jednostki – mówi Jarosław Uściński, Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni.

Jednym z elementów Konkresu był także konkurs Global Chefs Challenge. Drużyny reprezentujące 70 krajów walczyły o tytuł najlepszego Szefa Kuchni na świecie w trzech kategoriach: Global Chefs Challenges, Global Young Chefs Challenges oraz Global Pastry Chefs Challenges.

– Polska reprezentacja kucharzy dawno nie osiągnęła znaczących sukcesów w trakcie konkursu Global Chefs Challenge, dlatego jako Stowarzyszenie jesteśmy w pełni zmotywowani i gotowi do pracy, aby w kolejnej edycji wystawić swój zespół i zaistnieć na arenie międzynarodowej – komentuje Jarosław Uściński.

Selgros Cash&Carry od ponad 20 lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem organizując szkolenia i warsztaty dla kucharzy oraz uczestnicząc w konkursach kulinarnych, takich jak Les Chefs en Or. Udział partnerów strategicznych sieci hurtowni w Worldchefs Congres & Expo – międzynarodowym wydarzeniu służącym tworzeniu relacji pomiędzy światowej klasy ekspertami z branży – ma szczególne znaczenie w kontekście najbliższych planowanych działań firmy, m.in. otwarcia Instytutu Kulinarnego – miejsca kulinarnych spotkań, szkoleń, sympozjów, warsztatów i rozmów nt. dynamicznie zmieniającej się branży gastronomicznej.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 01.08.2018
Aktualizacja: 01.08.2018