Polski Holding Hotelowy doceniony za działania CSR

Udostępnij artykuł
Firma została wyróżniona w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”. Ujęto w nim dziewięć praktyk z zakresu odpowiedzialności społecznej stosowanych przez Polski Holding Hotelowy.

W czwartek odbyło się wydarzenie online, podczas którego zaprezentowano 19. wydanie największego w Polsce przeglądu CSR i zrównoważonego rozwoju – raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W raporcie zakwalifikowano aż dziewięć zgłoszonych przez Polski Holding Hotelowy praktyk. Firma operuje w branży gościnności, a więc człowiek jest podmiotem większości działań firmy. W związku z tym, działania odpowiedzialnie społeczne skupiają się przede wszystkim na ludziach. Pomocy lokalnym społecznościom, wsparciu dzieci, a teraz w dobie pandemii koronawirusa na wsparciu osób walczących z pandemią.

To wielka duma, być zauważonym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizację o niebagatelnym doświadczeniu w kształtowaniu, analizie i promocji CSR w Polsce.mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.Ale jeszcze większym powodem do radości jest możliwość angażowania się w działania i obserwowanie realnych efektów pomocy. Paradoksalnie, dzięki pandemii zrealizowaliśmy wiele akcji i cieszymy się, że dziś zostały dostrzeżone w raporcie.

FOB wyróżniło dziewięć działań PHH, a siedem z nich miało bezpośredni związek z pandemią koronawirusa. Największym osiągnięciem było założenie Fundacji Hotele dla Medyków, która właśnie obchodziła pierwszą rocznicę istnienia. Jej głównym celem było zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie COVID-19. M.in. poprzez organizowanie pomocy dla służby zdrowia w postaci finansowania noclegów dla kadry medycznej opiekującej się osobami zakażonymi koronawirusem. W rok po założeniu fundacja łączną kwotą 1 037 295 zł dofinansowała 10 szpitali i podmiotów medycznych. Wsparła 11 hoteli prywatnych na terenie całego kraju oraz przekazała środki na zakup sprzętu.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

Polski Holding Hotelowy przekazał także 15 388 noclegów pro bono medykom w ośmiu hotelach należących do grupy kapitałowej PHH. Kolejne wyróżnione działanie dotyczyło wsparcia stacji sanitarno-epidemiologicznych poprzez dostarczanie posiłków przez oddział cateringu PHH – Food&Catering Services. Wydał łącznie prawie 23 tys. posiłków pro bono.Ponadto, PHH od początku pandemii wspierał infolinię NFZ i GIS. Ponad 30 pracowników PHH, po odpowiednim przeszkoleniu, wsparło infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Udzieli informacji na temat objawów koronawirusa, dyżurujących szpitali, możliwości uzyskania pomocy, a obecnie informacji nt. szczepionek. Pracownicy PHH odebrali prawie 35 tysięcy połączeń.

Polski Holding Hotelowy współpracował również na rzecz przeciwdziałania skutkom pandemii w branży hotelarskiej. Wraz z Polską Organizacją Turystyczną w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju i GIS byli wspólnymi inicjatorami przygotowania certyfikatów bezpieczeństwa dla polskich obiektów noclegowych oraz hoteli – “Obiekt bezpieczny higienicznie”. Ponadto, PHH brał również udział w pracach sztabu kryzysowego przy Ministerstwie Rozwoju. Celem było opracowanie rozwiązań pomocowych dla branży hotelarskiej mających odzwierciedlenie w założeniach tarczy antykryzysowej.

Kolejnym, wyróżnionym działaniem PHH było wsparcie pacjentów onkologicznych z Instytutu Matki i Dziecka. Należący do PHH hotel Renaissance Warsaw Airport Hotel udostępnił pro bono swoje pokoje 953 małym pacjentom oddziału onkologicznego, oraz ich opiekunom. Tak, aby mogli bezpiecznie zaczekać na wynik badania pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 przed przyjęciem do szpitala. Wykorzystano w tym celu pro bono 2625 pokojonoce.

>> Przeczytaj również <<
Gheorghe Marian Cristescu o rozwoju, działaniach w czasie pandemii i planach

Ponadto, Polski Holding Hotelowy wspierał podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Do pomocy zaangażował również dilera floty samochodowej. Udostępnił samochód pro bono aby dostarczyć paczki z warszawskich oddziałów spółki do dwóch Wiosek. Polski Holding Hotelowy zrealizował 139 listów do Mikołaja od podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Dodatkowo, każdy oddział spółki wytypował jedną placówkę pożytku publicznego w swojej okolicy, aby objąć ją patronatem. W drugiej połowie 2020 udało się zorganizować pomoc dla czterech wytypowanych placówek.

Ostatnią, ale jak bardzo ważną docenioną praktyką była ochrona miejsc pracy podczas pandemii. Spółka powołała sztab kryzysowy i wprowadziła szereg rozwiązań. M.in. pracę zdalną dla pracowników biurowych, system pracy rotacyjnej dla pozostałych pracowników, zapewniła środki ochrony osobistej oraz okresowo obniżyła wymiar czasu pracy.

Najnowsza edycja raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” zawiera 1958 przykładów dobrych praktyk (1696 w poprzedniej edycji), które zostały zgłoszone przez 225 firm (214 w poprzedniej edycji), w tym 57 firm z sektora mikro, małych i średnich (55 w poprzedniej edycji). Pod względem dobrych praktyk to rekordowa publikacja, natomiast liczba firm to drugi wynik w historii ukazywania się raportu. Eksperci Forum Odpowiedzialnego Biznesu podkreślają, że mniejsza liczba praktyk długoletnich pokazuje, że pandemia doprowadziła do zawieszenia lub przerwania części działań CSR. Nierzadko musiały też przybrać zupełnie inną formułę.

Więcej informacji na temat obecnej edycji raportu znajduje się na stronie http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2020

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 15.04.2021
Aktualizacja: 15.04.2021