Polski Holding Hotelowy wprowadza na europejski rynek markę Vīb, należącą do Best Western

Udostępnij artykuł
Pierwszy w Polsce i w Europie hotel pod marką Vīb, należącą do sieci Best Western Hotels & Resorts, otworzy PHH. Umowę licencyjną podpisali 3 października br. w Waszyngtonie prezes spółki Gheorghe Marian Cristescu i David Kong, prezes i dyrektor generalny Best Western Hotels & Resorts. Pod szyldem marki Vīb będą funkcjonowały Apartamenty Zgoda w Warszawie. PHH będzie operatorem obiektu. Właścicielem nieruchomości jest Grupa Kapitałowa PHN.

Vīb to innowacyjna marka hoteli butikowych z segmentu upper-midscale i upscale. Sama nazwa oznacza „tętniący życiem” dlatego hotele zlokalizowane są w sercach miast na całym świecie i cechują się przede wszystkim nowoczesnym designem, sprzyjającym nawiązywaniu kontaktów. Marka koncentruje się na wygodzie, technologii i interakcjach społecznych. Położenie hotelu ma bardzo duże znaczenie dla gości, którym zależy na tym, aby być w samym centrum miasta, w pobliżu najistotniejszych centrów biznesowych i atrakcji turystycznych stolicy. Docelowo obiekt będzie dysponować 100 pokojami. 

 – Dokonaliśmy wnikliwej analizy rynku i uznaliśmy, że marka Vīb idealnie pasuje do Apartamentów Zgoda, zlokalizowanych w samym centrum Warszawy, kilka kroków od Pałacu Kultury i Nauki. Mamy duże doświadczenie we wprowadzaniu nowych marek na rynek, jako pionierzy otwieraliśmy hotele pod markami: Courtyard by Marriott, Hampton by Hilton, Renaissance, a także ostatnio – Moxy – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego.

– Bardzo cieszymy się z pierwszego hotelu pod marką Vīb w Polsce. PHH jest cennym i godnym zaufania partnerem, który z sukcesem wprowadzi nową butikową markę zaprojektowaną z myślą o rynkach upper-midscale i upscale. Nowy obiekt będzie pierwszym pod marką Vib, który zostanie otwarty w Europie, powiększając tym samym rosnące portfolio Best Western. Na przestrzeni ostatnich miesięcy Best Western wprowadził również dwie eleganckie i niepowtarzalne marki butikowe Aiden Hotel i Sadie Hotel. Wraz z przejęciem WorldHotels, które poszerzyło naszą ofertę o hotele luksusowe i upscale, możemy teraz obsługiwać wszystkie segmenty rynku od ekonomicznego po luksusowy – powiedziała Saija Kekkonen, dyrektor zarządzająca Best Western Hotels & Resorts na Finlandię, Kraje Bałtyckie, Polskę i Rosję.

Właścicielem Apartamentów Zgoda jest Polski Holding Nieruchomości. Na podstawie porozumienia podpisanego 30 września br. PHN jako grupa kapitałowa, która posiada w swoim portfelu nieruchomości o przeznaczeniu hotelowym, powierza dzierżawę tego obiektu spółce PHH, która posiada wieloletnie doświadczenie w hotelarstwie.

– Dążymy do optymalnego i efektywnego wykorzystania naszych zasobów. Nieruchomość położona w tak doskonałej lokalizacji – w samym centrum stolicy przy ul. Zgoda 6 – ma ogromny potencjał. Jesteśmy przekonani, że współpraca z Polskim Holdingiem Hotelowym pozwoli na efektywne zagospodarowanie tej nieruchomości i przyczyni się do sukcesu tego projektu – powiedział Marcin Mazurek, Prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości.

Polski Holding Hotelowy współpracuje z czołowymi sieciami hotelowymi na świecie, takimi jak Marriott, Hilton, Best Western, IHG, a także Louvre Hotels Group. PHH dokonało analizy rynku, której wynikiem jest wybór marki Vīb i podpisanie umowy licencyjnej z Best Western Hotels & Resorts. Po stronie PHH będzie operacyjne prowadzenie obiektu oraz zarządzanie jego przychodami. Zadaniem PHN będzie wyremontowanie budynku, zapewnienie generalnego wykonawcy oraz firmy architektonicznej.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.10.2019
Aktualizacja: 04.10.2019