Przygotowania do otwarcia Subway’a na BP

Udostępnij artykuł

– Niestandardowe lokalizacje, czyli takie, w których nie spodziewamy się zobaczyć typowej restauracji stanowią dla nas drugi główny sposób ekspansji. Do tej grupy należą również stacje benzynowe. Obecnie ponad 7 tys. z 32 tys. naszych punktów jest otwieranych właśnie w niestandardowych miejscach. Spodziewamy się, że w przyszłości będziemy się rozwijać na stacjach paliw w Polsce – mówi Martin Princ.
Jak podkreśla przedstawiciel firmy, restauracje Subway nie są zarezerwowane jedynie dla stacji dużych koncernów paliwowych. – Myślę, że często nie jest to kwestia marki, ale dobrze zlokalizowanej stacji benzynowej, która może przyciągnąć odpowiednią liczbę klientów – dodaje.

Subway to sieć franczyzowych restauracji szybkiej obsługi, które oferują przede wszystkim kanapki i sałatki. Firma należy do Doctor’s Associates, Inc. i posiada ponad 32,6 tys. lokali w 91 państwach. Pierwsza placówka Subway w Polsce powstała w Krakowie w 2004 roku na Placu Dominikańskim, niedaleko Rynku Głównego. Obecnie w Polsce znajdują się 34 restauracje: w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Bielsku-Białej, Poznaniu, Szczecinie, we Wrocławiu, w Łodzi, Płocku, Opolu, Rzeszowie i Lublinie. Tymczasem dziesięć kolejnych jest w przygotowaniu. Nowe placówki zlokalizowane będą m.in. w Wałbrzychu, Warszawie, Gdańsku, Opolu, Kielcach, Ostrowie Wielkopolskim, Pyrzowicach k. Katowic i Szczecinie.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami firmy na 2010 rok planowane jest uruchomienie przynajmniej 2 tys. nowych restauracji na całym świecie. Na bieżący rok zapowiedziane jest 20 otwarć w Polsce, pięć w Czechach oraz kilka na Węgrzech i Słowacji. Firma korzysta z obecnej sytuacji gospodarczej, która daje więcej możliwości pozyskania atrakcyjnych lokalizacji za przystępną cenę. W najbliższym czasie Subway otworzy swoją kolejną restaurację w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Galaxy w Szczecinie. Będzie to czwarta placówka w tym mieście i czterdziesta czwarta w Polsce.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.05.2010
Aktualizacja: 26.05.2010