Radisson Hotel Group rozwija skrzydła w Polsce

Udostępnij artykuł
Radisson RED Warsaw, w ramach wieżowca Liberty Tower, Radisson Collection wchodzi do stolicy, rusza Radisson Hotel & Suites, Gdańsk – takimi informacjami zasypała nas ostatnio Radisson Hotel Group. Jak dalej będzie rozwijać się portfolio Grupy w Polsce?

O kolejnych planach i polskim rynku opowiedziała nam podczas konferencji prasowej sieci Vale­rie Schuermans, wiceprezes ds. rozwoju biznesu Radisson Hotel Group.

Jakie hotele zostaną otwarte w najbliższym czasie?

Właśnie otworzyliśmy Radis­son Hotel & Suites w Gdańsku. Za chwilę, w kwietniu zostanie otwarty Radisson Blu Hotel & Residences w Zakopanem, przy ul. Bulwary Słowackiego 1. Na początku 2020 r. swoich pierw­szych gości przyjmie także pierw­szy w Polsce Radisson RED, który powstaje w Krakowie. Następnie ruszy Radisson BLU w Sopocie. Do końca tego roku będziemy także chcieli poinformować o ko­lejnych planach i otwarciach.

Widzimy olbrzymi potencjał w Polsce, w szczególności w du­żych, turystycznych lokalizacjach takich jak Trójmiasto i Wrocław. Wiemy także, że obecnie, gdy bar­dzo dynamicznie rośnie liczba no­wych hoteli, musimy włożyć wie­le pracy w to, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Wierzę, że dzięki doświadczeniu, silnej pozycji i ja­kości obsługi, uda nam się to.

Który, według Pani, segment hotelowy ma w Polsce obecnie największy potencjał?

Zdecydowanie upscale. Wydaje mi się, że – szczególnie w dużych miastach – widać już duże nasy­cenie obiektami pięciogwiazdko­wymi. Aktualnie największą szan­sę na rozwój mają czterogwiazd­kowce. Obiektów o takim stan­dardzie poszukują goście, a także inwestorzy chcą budować w tym segmencie.

Plany rozwoju Radisson Hotel Group w Polsce są szerokie. Jak zamierzają Państwo radzić sobie z trudnym rynkiem pracownika? Jak chcecie pozyskiwać personel?

Niewątpliwie ta kwestia stanowi obecnie jedno z największych wyzwań dla wszystkich hotela­rzy w Polsce. Uważam jednak, że duże sieci międzynarodowe mają nieco łatwiej, przede wszystkich ze względu na rozbudowane struktury i możliwości awan­sów. Oferujemy pracę w sieciach o ugruntowanych pozycjach. Młodzi ludzie, którzy wchodzą na rynek pracy właśnie tego oczekują.

Dziękujemy za rozmowę.

ŚWIAT HOTELI
LUTY-MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Radisson Collection Hotel, Warsaw, który powsta­nie w obecnym hotelu Radisson Blu, przechodzi wła­śnie ogromną przemianę i już wkrótce, po ponownym otwar­ciu w maju 2019 r., dołączy do portfolio wyjątkowych obiektów w kategorii premium lifestyle na­leżących do RHG. Nowy warszawski hotel bę­dzie oferował 311 pokoi i apar­tamentów. Lobby, pokoje oraz przestrzenie wspólne, w tym re­stauracja, zostaną w dużej mierze zmodernizowane, dzięki czemu we wnętrzach zagości duch no­wej marki. Kluczową cechą każdego hote­lu tej sieci jest znakomity poziom usług, jakich mogą oczekiwać go­ście w trakcie pobytu – w Radis­son Collection Hotel, Warsaw nie będzie inaczej. O wysoką jakość doświadczeń zadbają pracownicy, zapewniając obsługę 24/7 oraz menadżerowie dostępni w cią­gu dnia. Osobom podróżującym w interesach hotel zapewni wy­jątkowe przestrzenie spotkań i wydarzeń w salach, które mogą pomieścić ponad 400 osób.

Radisson RED Warsaw będzie dysponować 267 pokojami, re­stauracją i barem, siłownią oraz bogatą przestrzenią spotkań i wydarzeń o powierzchni 820 mkw. Zaprojektowany przez zna­ne biuro architektoniczne Arqu­itectonica, stanie się integralną częścią wyjątkowego 140-metro­wego wieżowca Liberty Tower, który dopełni panoramę Warsza­wy. W procesie negocjacji warun­ków umowy najmu inwestora re­prezentowali eksperci Hotel Pro­fessionals.

Radisson Hotel & Suites, Gdańsk to ekskluzywny, inspi­rowany stylem skandynawskim obiekt z segmentu upscale, ofe­rujący pełen zakres usług. Dyspo­nuje 350 pokojami, w tym ponad 20 apartamentami. Mieści się tu także bar, czynna przez cały dzień restauracja, siłownia, centrum spa oraz basen. Przestrzenie ban­kietowo-konferencyjne zajmu­ją obszar 1 tys. mkw. i obejmują salę balową, 13 pomieszczeń i sal konferencyjnych oraz foyer, które również może być zaaranżowane na potrzeby różnych wydarzeń. Hotel stanowi część kom­pleksu Deo Plaza, prestiżowej inwestycji mieszczącej nowo­czesny apartamentowiec, sklepy i restauracje. Budynek nawiązuje w swym charakterze do tradycji architektonicznych Gdańska, jego forma jest jednak nowoczesna. W jego budowie szczególny na­cisk położono na wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, ta­kich jak bursztyn bałtycki, cera­mika, cegła, szkło i stal. Za pro­jekt budynku odpowiadało biuro architektoniczne KD Kozikowski Design, a wnętrza hotelu zapro­jektowano w pracowni LOFT Magdalena Adamus.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 27.03.2019
Aktualizacja: 27.03.2019