Rajskie Jadło i Raan Raan zapraszają na kawę z własnym kubkiem

Udostępnij artykuł
Sieć łódzkich bistro barów i włoska restauracja znajdująca się w Galerii Łódzkiej dołączają się do akcji ograniczania wykorzystywanego plastiku i idei zero waste. Od wtorku (13 sierpnia) każdy gość może przyjść po kawę z własnym kubkiem – termicznym lub ceramicznym i dzięki temu kupić kawę taniej.

Mała kawa (0,2 l) kosztować będzie 3 zł, a duża (0,4 l) 4 zł. Na miejscu można wybrać m.in. tradycyjną caffe latte, ale również latte macchiato, cappuccino czy po prostu małą czarną, którą lokale przygotowują w ekspresach ciśnieniowych.

Idea zero waste jest bliska coraz większej grupie ludzi. Sieć łódzkich bistro barów – Rajskie Jadło, oraz włoska restauracja Raan Raan chcą pogłębiać świadomość łodzian w temacie dbania o środowisko w swoim, najbliższym otoczeniu, jak zacząć tu i teraz być bardziej eko. Odpowiedź na pytanie: „Jak żyć bardziej ekologicznie?”, towarzyszy właścicielom wspomnianych lokali od dawna. Jak mówi jeden z nich, Konrad Podkówka – Wielkie zmiany zaczynają się od małych kroków, najpierw do naszych lokali wprowadziliśmy papierowe słomki, teraz udostępniamy możliwość kupienia kawy we własnym kubku. Jak dodaje: – Każdy z nas musi uświadomić sobie, że od naszych nawet drobnych starań w dbaniu o otaczający świat, zależy przyszłość następnych pokoleń, a metodą małych kroków jesteśmy w stanie zwiększać świadomość i zarażać ekologicznym podejściem do życia innych.

Własne naczynia to jedna z wielu metod ograniczania wszechobecnego plastiku i jednorazowych naczyń. Co jeszcze można zrobić dla planety małym nakładem własnych działań? Oczywiście zawsze mieć przy sobie torby wielorazowego użytku, co pozwoli uniknąć pakowania zakupów do foliówek, jak również sporządzać listy potrzebnych produktów tak, aby kupować bardziej świadomie bez konieczności marnowania jedzenia. Rajskie Jadło oraz Raan Raan bazują na produktach lokalnych, co nie bez znaczenia jest wyborem proekologicznym. Żywność lokalna i sezonowa jest nie tylko najzdrowsza, ale również dużo smaczniejsza, a także – nie trzeba jej transportować z daleka, przyczyniając się wtedy do zwiększenia emisji spalin.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 13.08.2019
Aktualizacja: 14.08.2019