RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą goście Festiwalu

Udostępnij artykuł

[POD NASZYM PATRONATEM] Z kim najczęściej wybierają się do restauracji? Jakie danie bije rekordy popularności? Co sprawia, że goście w trakcie jednej edycji rezerwują stoliki w kilku miejscach? RestaurantWeek® przedstawia dane z raportów i wyniki ankiet z 10 lat prowadzenia restauracyjnego  Festiwalu.

Festiwal w liczbach

RestaurantWeek® to niezmiennie od lat największy Festiwal kulinarno-towarzyski
w Polsce i jeden z największych w Europie – wyższą frekwencję zalicza jedynie niemiecki Oktoberfest i francuski Salon du Chocolat. Każda edycja wydarzenia jest średnio o 10% większa od poprzedniej! Łącznie, w ciągu 10 lat działalności, Festiwale organizowane przez Restaurant Club przyciągnęły ponad 1,5 miliona gości! Aktualna, wiosenna edycja, odbywająca się pod hasłem #FoodNewsGoodNews, również idzie na rekord. Czy uda się przebić liczbę 155 tysięcy osób z jesiennego RestaurantWeek®? Czas na rezerwacje zaraz się kończy – dołącz do wspólnego bicia rekordu!

Kim jest restauracyjny gość?

Po każdej wizycie w restauracji goście dostają szczegółową ankietę, która podsumowuje ich doświadczenie i pozwala przekazać najważniejsze informacje organizatorom Festiwalu. Wiedza o tym, kim jest festiwalowy gość pomaga podnosić poziom i lepiej odpowiadać na potrzeby odbiorcy.

Jego typowy obraz przedstawia się następująco: kobieta, mieszkająca w większym mieście i chcąca odkryć nowe, kulinarne miejsca i smaki (73,3%). Na popisowe menu najczęściej zabiera partnera lub partnerkę (aż 77,3%), ale lubi też spotkania z przyjaciółmi (47,6%) i rodziną (28,1%). Goście Festiwalu to stali bywalcy restauracji – w ciągu miesiąca aż ponad połowa ankietowanych odwiedza je 1-2 razy, 35,6% od 3 do 5 razy, a 10% deklaruje kulinarne spotkania na mieście co najmniej 6 razy w miesiącu.

Z partnerem co niedzielę wybieramy nową restaurację i jemy w niej obiad. Odkąd 6 lat temu córka pierwszy raz zaprosiła mnie na Festiwal, nie ominęłam ani jednej edycji.  – mówi pani Beata ze Szczecina, stała gościni RestaurantWeek®W ten sposób odkrywam wiele miejsc, do których wracamy, gdy Festiwal się kończy. W tej edycji planuję dwa wyjścia – jedno już za mną, a w weekend pójdziemy całą rodziną.

Co ciekawe: ponad 23,5% gości korzysta z Festiwalu również poza miejscem swojego zamieszkania. Ogólnopolski charakter RestaurantWeek®, obejmujący aż 13 regionów, pozwala na kulinarne wycieczki i odkrywanie lokalnych smaków w nieodwiedzanych wcześniej miejscach. I to nie tylko w Polsce! W ubiegłym roku Festiwal zawitał również do czeskiej Pragi – była to idealna okazja na weekendowy wypad szlakiem topowych praskich restauracji.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2024
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

rynek dostawców horeca - raport 2024

Przede wszystkim jedzenie

Festiwal RestaurantWeek® od lat zrzesza foodies i potwierdzają to wyniki z ankiet. Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór danej restauracji jest właśnie festiwalowe menu, na co wskazuje aż 88,7% gości. By menu było atrakcyjne powinno przyciągać uwagę wyjątkowymi składnikami (25,5%) lub rzadko spotykanym daniem (8%). Goście wybierają restaurację również pod kątem rodzaju kuchni (tu króluje włoska), renomy szefa (aż 28,9%), a prawie 25% ankietowanych ulega pokusie zdjęć prezentujących festiwalowe dania. Wielu gości w menu szuka swoich ulubionych potraw serwowanych w zupełnie nowej wersji. Od lat największą popularnością cieszy się tatar, który w najróżniejszych postaciach został podany w tej edycji w blisko 80 restauracjach.

W ostatnich latach obserwujemy rosnący trend spożywania mocktaili bezalkoholowych. W trakcie Festiwalu dostępny do wyboru jest mocktail Martini Vibrante & Kinley Tonic Water oraz Kinley Elderflower Zero Cukru, których popularność wzrosła w ciągu ostatniego roku dwukrotnie. Potwierdza to teorię, że bezalkoholowe alternatywy będą zdobywały coraz większe uznanie na polskim rynku.

Dołącz do rekordu na RestaurantWeek®!

Odkryj autorskie menu od najlepszych szefów kuchni w okazyjnej cenie od 69,99 zł + opłata rezerwacyjna 5,98 zł, prime time +10 zł (dodatkowe rabaty czekają na https://RestaurantWeek.pl). W ramach rezerwacji każdy gość otrzyma w prezencie do wyboru: festiwalowy cocktail Martini Fiero & Kinley Tonic Water (dla pełnoletnich), Kinley Elderflower Zero Cukru lub Martini Vibrante w wybranych miastach. Dokonując rezerwacji, do zamówienia można dodać m.in. Coca-Cola Zero Cukru czy Herbatę Festiwalu – Lipton, w wersji regularnej lub sezonowej. Dzięki Lurpak w wybranych restauracjach festiwalowe menu przygotowane jest na maśle Lurpak, a goście otrzymają w ramach poczęstunku w prezencie starter z masłem.

Wyjątkowe menu pełne kulinarnych nowości przygotują najlepsze restauracje w Polsce, m.in.  białostocki Talerz Smaku, Parostacja Resto Bar w Hotelu M23, Concordia Taste w Wrocławiu, mazurska Sielanka i Piatto Italian.

Przy dokonywaniu rezerwacji należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas RestaurantWeek® trwa 90 minut.

Smakuj poranek z Breakfast Weekiem

Wiosennej edycji RestaurantWeek® towarzyszy Festiwal śniadań na mieście – Breakfast Week. Goście będą mieli możliwość odkrywania śniadaniowych menu i kaw na napoju roślinnym Alpro w wyjątkowej festiwalowejcenie 35 zł + opłata rezerwacyjna 3,98zł. Na porannym Festiwalu spróbujesz popisowego śniadania z kawą na napoju roślinnym od Alpro. Wybrane restauracje podają kawę Lavazza – bogaty aromat i doskonały smak sprawią, że poranek będzie jeszcze przyjemniejszy!

Menu śniadaniowe z festiwalową kawą na napoju roślinnym przygotowują nie tylko już dobrze znane miejsca, ale także warte uwagi restauracje do odkrycia. Wśród nich między innymi: Qrudo, Radiova, Ja_Brzoza, Ona i On oraz Bube Restauracja i Pizza.

Na Breakfast Week zaprasza partner Festiwalu – właściciel marki Alpro, która zachęca do urozmaicania swojej codziennej diety przez wprowadzanie do niej produktów roślinnych.

Rezerwacje: https://RestaurantWeek.pl/ i https://BreakfastWeek.pl/ 

Termin Festiwalu: 13 marca 2024 – 24 kwietnia 2024

Źródło: RestaurantWeek Polska

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 17.04.2024
Aktualizacja: 17.04.2024