Rosinter: 2,6-proc. wzrost przychodów za I kw.

Udostępnij artykuł

W samym tylko marcu firma osiągnęła zysk operacyjny wysokości 794 mln rubli (wzrost o 18,1 proc. w porównaniu z marcem 2009 roku). Ponadto spółka ma optymistyczne perspektywy na przyszłe okresy rozliczeniowe. Opublikowała już wyniki finansowe za kwiecień 2010 roku, z których wynika, że przychody wzrosły w tym miesiącu o 8,7 proc., a zysk operacyjny – o 19,6 i wyniósł 774 mln rubli.

Rosinter jest w piątce najdynamiczniej rozwijających się firm gastronomicznych w Europie. Aktualnie w portfolio firmy znajduje się 348 lokali gastronomicznych (w tym 20 kawiarni Costa Coffee) zlokalizowanych w dziewięciu krajach: Rosji, Kazachstanie, Ukrainie, na Węgrzech, Białorusi, w Czechach, Estonii, na Łotwie i w Polsce. Oznacza to, że liczba ta zmniejszyła się od początku 2010 roku o dwa lokale. Rosinter otwiera restauracje takich sieci jak: Sibirskaya Corona, 1-2-3 cafe, Costa Coffee oraz Il Patio, T.G.I. Friday’s i Planet Sushi. Za 2009 rok firma uzyskała przychody na poziomie 8,534 mld rubli, co oznacza wzrost o 0,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

Ostatnie otwarcia lokali Rosintera w Polsce miały miejsce w styczniu br. w CH Złote Tarasy w Warszawie. Były to restauracje – Planet Sushi oraz Il Patio. Oprócz tego lokale spółki w naszym kraju to dwie Planet Sushi (na Rynku we Wrocławiu, w Galerii Malta w Poznaniu), dwie T.G.I. Friday’s (CH Janki, Galeria Malta) oraz jedna Il Patio (wrocławski Rynek). Przedstawiciele Rosintera w Polsce nie chcą podawać żadnych informacji odnośnie rozwoju w naszym kraju i odsyłają do biura prasowego w Moskwie.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.05.2010
Aktualizacja: 21.05.2010