Rozwój gastronomii na stacjach PKN Orlen

Udostępnij artykuł

Stały rozwój sieci małej gastronomii pozwolił płockiemu koncernowi ograniczyć niekorzystny wpływ marż paliwowych realizowanych w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku.

– Sprzedaż pozapaliwowa to obszar który bardzo dobrze się rozwija w Polskim Koncernie Naftowym Orlen. Stale zwiększamy liczbę naszych punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, co będzie skutkować dalszym zwiększaniem marży pozapaliwowej w sieci Orlen – ocenia Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen. Efekt ten był szczególnie widoczny na rynku polskim i niemieckim, gdzie odnotowano wyższą sprzedaż towarów oraz rosnący popyt na usługi gastronomiczne – poinformowali przedstawiciele PKN Orlen.

W pierwszym kwartale 2010 roku zysk operacyjny segmentu detalicznego (w skład którego wchodzi oferta gastronomiczna) Grupy Orlen wyniósł 75 milionów złotych, w porównaniu do 87 milionów złotych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Koncern rozważa udostępnienie obu formatów gastronomicznych – Stop Cafe i Stop Cafe Bistro – franczyzobiorcom. Decyzji w tej sprawie można spodziewać się w ciągu najbliższych kilku miesięcy. – Zrealizowaliśmy już plany rozwoju sieci naszych punktów gastronomicznych na rok 2010 – mówi Joanna Puskar z biura prasowego PKN Orlen. W dalszym ciągu będziemy rozwijać obszar gastronomiczny, koncentrując się na pracy nad asortymentem i promocjami oraz otwierać punkty gastronomiczne na nowych stacjach.

Dotychczas Stop Cafe i Stop Cafe Bistro dostępne były jedynie na stacjach własnych. PKN Orlen bierze jednak pod uwagę wprowadzenie konceptu na pozostałych stacjach. – Pracujemy również nad stworzeniem określonych zasad współpracy związanej z udostępnieniem brandu Stop Cafe franczyzobiorcom, ale nie podjęliśmy jeszcze finalnej decyzji – mówi Joanna Puskar z biura prasowego PKN Orlen. Jak udało nam się ustalić, decyzja dotycząca ewentualnego udostępnienia obu konceptów franczyzobiorcom powinna zapaść w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Jak już pisaliśmy, aktualnie największe sieci gastronomiczne obecne na lub przy stacjach paliw to: należące do PKN Orlen Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, Wild Bean Cafe (prowadzone przez BP), McDonald’s, Leśne Runo oraz Autogrill. Do otwarcia pierwszych restauracji przy stacjach paliw przygotowuje się również sieć barów kanapkowych Subway. Niedawno również Shell poinformował o włączaniu kolejnych stacji do konceptu gastronomicznego "Power to drive".
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.05.2010
Aktualizacja: 26.05.2010