[SPECJALNIE DLA NAS] Jestem przekonany, że pozytywne doświadczenia pracowników stanowią jeden z filarów funkcjonowania organizacji i staram się nie zapominać o tej zasadzie przy budowaniu silnego oraz kompetentnego zespołu. Myślę, że podstawowym narzędziem do kreowania employee experience jest komunikacja, która stanowi platformę do wymiany informacji na temat obustronnych oczekiwań. Zarówno ze strony pracownika, jak i pracodawcy – pisze w specjalnym komentarzu do czasopisma Świat Hoteli Sebastian Marona, General Manager Novotel Wrocław Centrum i ibis Wrocław Centrum.
Tym niemniej, sprawne porozumiewanie się nie jest łatwe. Trzeba włożyć naprawdę wiele wysiłku, żeby wyjść poza utarte schematy i stworzyć taką przestrzeń, która uwzględnia różne typy osobowości, a tym samym możliwości komunikowania swoich potrzeb. Nie ukrywam, że na tym polu doświadczyłem momentów rozczarowania, kiedy okazywało się, że moje metody nie są tak efektywne, jak to sobie wyobrażałem. Staram się jednak wyciągać wnioski i modyfikować swoje działania w taki sposób, aby zapewnić jak największej liczbie pracowników środowisko, w którym czują się swobodnie w aspekcie mentalnym. Moim zdaniem otwarty umysł oraz świadomość mocy sprawczej, to elementy bez których ciężko jest zbudować zmotywowany, optymistyczny i nastawiony na rozwój zespół. Wierzę, że przyjazna, dająca poczucie bezpieczeństwa atmosfera w pracy, sprzyja budowaniu zaangażowania i kreatywności.
Działalność mojej organizacji opiera się na takich wartościach, jak: szacunek, innowacyjność, duch zdobywcy, zrównoważony rozwój oraz zaufanie i pasja obsługi gości. Są to proste hasła, które nabierają znaczenia w momencie, kiedy zaczynamy je rozumieć, w nie wierzyć i się z nimi identyfikować. Dlatego też, w codziennej pracy staram się zwracać uwagę pracowników na przejawy zachowań stanowiących ich realizację. Zachęcam mój zespół do angażowania się w projekty, które mogą przynieść wymierne efekty nie tylko dla firmy, ale ich finalizacja będzie miała pozytywny wpływ także na poczucie wartości uczestników. Radość z odniesionego sukcesu, poczucie satysfakcji i spełnienia w związku z wykonanym zadaniem, to pozytywne emocje potrzebne każdemu. Istotny dla mnie jest również rozwój samodzielności u pracowników, przejawiającej się m.in. w umiejętności podejmowania decyzji. Ta kompetencja daje poczucie niezależności i ma znaczenie w przypadku starań o awans zawodowy. Nie do przecenienia jest także regularny feedback ze strony lidera. Na równi istotne są akcentowanie pozytywnych działań pracowników, jak i korygowanie zachowań…Pełną treść publikujemy w najnowszym wydaniu Świata Hoteli. Kliknij, aby dokończyć lekturę.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.