Sieć Scandic też rezygnuje z „trójek”

Największe koncerny spożywcze i sieci sklepów zadeklarowały rezygnację z używania lub sprzedaży jaj pochodzenia klatkowego. Branża hotelarska nie pozostaje w tyle — wczoraj decyzję o wprowadzeniu takich zmian ogłosiła sieć Scandic.

Decyzja o wprowadzeniu polityki niekorzystania z jaj „trójek” wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Scandic. Sieć hoteli już wcześniej wprowadzała zmiany w oferowanych posiłkach i napojach, które miały na celu zmniejszenie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko, m.in. poprzez zagwarantowanie w menu śniadaniowym opcji wegańskich oraz produktów Fairtrade, czy inicjatywy ograniczające marnowanie żywności.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Według szwedzkiej organizacji Djurens Rätt, walczącej o poprawę warunków życia zwierząt, około 12 proc., czyli ponad milion kur, jest hodowanych w Szwecji w systemie klatkowym. Liczba ta jednak stale się zmniejsza wraz z rosnącą liczbą konsumentów i firm wybierających jajka z alternatywnych metod hodowli.

Nowa polityka będzie obowiązywać we wszystkich hotelach Scandic, ponad 280 lokalizacjach na całym świecie. Jajka pochodzące z chowu klatkowego, jak również produkty je zawierające, zostaną stopniowo wycofane pomiędzy wrześniem 2018 i 2020, z wyjątkiem hoteli w Norwegii, gdzie proces ten zostanie zakończony do 2022 roku.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.