Sieć Scandic też rezygnuje z „trójek”

Udostępnij artykuł
Największe koncerny spożywcze i sieci sklepów zadeklarowały rezygnację z używania lub sprzedaży jaj pochodzenia klatkowego. Branża hotelarska nie pozostaje w tyle — wczoraj decyzję o wprowadzeniu takich zmian ogłosiła sieć Scandic.

Decyzja o wprowadzeniu polityki niekorzystania z jaj „trójek” wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Scandic. Sieć hoteli już wcześniej wprowadzała zmiany w oferowanych posiłkach i napojach, które miały na celu zmniejszenie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko, m.in. poprzez zagwarantowanie w menu śniadaniowym opcji wegańskich oraz produktów Fairtrade, czy inicjatywy ograniczające marnowanie żywności.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Według szwedzkiej organizacji Djurens Rätt, walczącej o poprawę warunków życia zwierząt, około 12 proc., czyli ponad milion kur, jest hodowanych w Szwecji w systemie klatkowym. Liczba ta jednak stale się zmniejsza wraz z rosnącą liczbą konsumentów i firm wybierających jajka z alternatywnych metod hodowli.

Nowa polityka będzie obowiązywać we wszystkich hotelach Scandic, ponad 280 lokalizacjach na całym świecie. Jajka pochodzące z chowu klatkowego, jak również produkty je zawierające, zostaną stopniowo wycofane pomiędzy wrześniem 2018 i 2020, z wyjątkiem hoteli w Norwegii, gdzie proces ten zostanie zakończony do 2022 roku.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 04.09.2018
Aktualizacja: 05.09.2018