Spełnimy wymagania UEFA dot. bazy hotelarskiej

Udostępnij artykuł

Turystów, którzy będą korzystać z polskiej bazy hotelarskiej podczas EURO, można podzieli na trzy grupy: tzw. Rodzinę UEFA, drużyny piłkarskie oraz kibiców. Biorąc pod uwagę bieżący stan bazy hotelarskiej w Polsce oraz inwestycje, które zostaną zrealizowane przed rozpoczęciem mistrzostw, można przyjąć, że uda się Polsce spełnić kryteria Unii Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) dotyczących bazy noclegowej dla organizatorów, działaczy i VIP-ów czyli tzw. Rodziny.

Rozszerzono zakres kategorii hoteli, w których zakwaterowana ma być Rodzina UEFA, dołączając do obiektów pięcio- i czterogwiazdkowych hotele o standardzie trzech gwiazdek. Dodatkowym warunkiem pozostaje wysoki standard świadczonych usług. Złagodzono również wymóg dotyczący odległości hotelu od stadionu w danym mieście rozgrywek. Lokalizacja hotelu ma umożliwić gościom dojazd autokarem do stadionu w ciągu 2 godzin (wcześniej 1 godzina).

Nie przewidujemy również problemów z zakwaterowaniem drużyn piłkarskich. Z 16 centrów pobytowych, które zostały najlepiej ocenione przez Spółkę PL.2012 (koordynującą przedsięwzięcia przygotowawcze do Euro 2012 w Polsce), 12 już dysponuje obiektami hotelowymi spełniającymi standardy UEFA.

Piłkarze zostaną zakwaterowani w hotelach cztero- lub pięciogwiazdkowych. Ich lokalizacja ma umożliwić dojazd autokarem z hotelu do najbliższego lotniska w ciągu maksymalnie godziny. Zaplecze sportowe, czyli minimum dwa boiska treningowe o wymiarach 105 x 68 m z naturalnym oświetleniem, powinno być położone w odległości nie większej niż 20 minut jazdy autokarem od hotelu.

W przypadku kibiców podaż pokoi w hotelach prawdopodobnie nie zaspokoi popytu ze strony wszystkich fanów piłki nożnej. Nie oznacza to jednak braku możliwości zakwaterowania dla tej grupy gości. Do ich dyspozycji pozostają miejsca noclegowe w innych obiektach, takich jak apartamenty i kwatery prywatne, motele, pensjonaty czy ośrodki wczasowe.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 25.05.2010
Aktualizacja: 25.05.2010