Startuje program lojalnościowy Lagardère Travel Retail

Udostępnij artykuł
W programie Kameleon, który dostępny jest za pośrednictwem aplikacji, nie zbieramy punktów. Otrzymujemy zwrot pieniędzy w formie voucherów do wykorzystania na kolejne zakupy w dowolnym punkcie spośród prawie 1000 lokalizacji w miastach i na lotniskach.

Lagardère Travel Retail zarządza w Polsce siecią prawie 1000 punktów sprzedaży, prowadzonych pod 40 różnymi markami, w ramach trzech linii biznesowych: Travel Essentials, Duty Free & Fashion i Foodservice. Program Kameleon obejmuje wszystkie te marki – są to m.in. sklepy Inmedio, Relay, 1Minute w mieście, sieć kawiarni So!Coffee czy też Aelia Duty Free na lotniskach.

Ogromnym atutem programu jest liczba i różnorodność naszych punktów sprzedaży – od sklepów duty free na lotniskach, przez sklepy typu convenience store oraz kawiarnie w mieście, po sklepy prasowe w centrach handlowych. Okazało się to jednak jednym z większych wyzwań przy budowaniu atrakcyjnej dla konsumenta i efektywnej biznesowo mechaniki programu. Musieliśmy wziąć pod uwagę zróżnicowanie potrzeb naszych Klientów oraz średnich wartości ich paragonów, a także różną marżowość w poszczególnych grupach produktowych. Celem nadrzędnym było przygotowanie zrozumiałego i prostego do zakomunikowania mechanizmumówi Andrzej Kacperski, prezes Lagardère Travel Retail (LTR).

Jeden program, wiele korzyści

Już za samo dołączenie do programu, otrzymujemy voucher na dowolną kawę lub Coca-Colę 0,33 l za 1 grosz do wykorzystania w jednym z prawie 1000 punktów zarządzanych przez Grupę w miastach lub na lotniskach.

Za zakupy we wskazanych lokalizacjach otrzymujemy cashback, czyli zwrot środków. Wydanie 5 zł w sklepach w mieście, np. Inmedio, 1Minute czy też Relay, oznacza zwrot 0,5 zł. Wydanie 10 zł w kawiarniach i restauracjach to zwrot 1 zł. Jednorazowo możemy otrzymać maksymalnie 5 zł cashbacku.

Na lotniskach również obowiązuje zwrot za zakupy z aplikacją. W zależności od sklepu, za wydane 50 zł klient otrzymuje voucher o wartości 5 zł lub za wydane 300 zł, voucher o wartości 15 zł. Zgromadzone w sekcji DLA CIEBIE vouchery, możemy wykorzystać w dowolnych punktach zarządzanych przez Lagardère – w sklepach, restauracjach, kawiarniach, na lotniskach lub w mieście.

Mimo szerokiego wachlarza benefitów, aplikacja jest prosta w obsłudze. Po zarejestrowaniu się, podczas transakcji wystarczy włączyć aplikację, nacisnąć widoczny button MOJA KARTA i pokazać sprzedawcy do zeskanowania unikalny kod QR. Na wirtualnym koncie użytkownika odłożą się nie punkty, a od razu złotówki.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Dodatkowo, po każdej transakcji z aplikacją, w sekcji DLA CIEBIE pojawia się nowa spersonalizowana oferta specjalna w formie vouchera na zakup wybranych produktów w promocyjnych cenach. Co więcej, w aplikacji stale widoczny jest katalog atrakcyjnych ofert z różnych kategorii, podzielonych na Strefę Miejską oraz Strefę Lotniskową. W łatwy sposób, dzięki mapce, można znaleźć najbliższy punkt, sprawdzić godziny otwarcia, a także oferty specjalne obowiązujące w danym sklepie czy kawiarni.

Mamy świadomość dużej liczby atrakcyjnych programów lojalnościowych na rynku, a to nie ułatwia przyciągnięcia uwagi konsumentów. Wierzymy, że cashback, który umożliwia błyskawiczny zwrot środków podczas zakupów, sprawi, że dołączenie do programu Kameleon stanie się dla uczestników naprawdę opłacalne. Dla sklepów na lotnisku – to gamechanger. Dla sklepów w mieście – szansa na budowanie lojalności i atrakcyjności. Pomimo, że nasze sklepy nie są destynacyjne, to ich ogromną zaletą jest fakt, że zlokalizowane są na każdym kroku, co umożliwia zaspokajanie codziennych spontanicznych potrzeb. Ułatwia to mapa punktów sprzedaży dostępna w aplikacji Kameleon, dzięki której w prosty sposób można znaleźć najbliższy punkt, sprawdzić godziny otwarcia, a także oferty specjalne obowiązujące w danym sklepie czy kawiarni – mówi Andrzej Kacperski.

Twarzą programu jest Leon Kameleon – postać, która w zabawny sposób komentuje rzeczywistość i mówi o produktach w promocji. Nazwa programu ma przewrotnie kojarzyć się z dopasowaniem do otaczającej nas przestrzeni, co łączy się ze strategią Grupy Lagardère Travel Retail – być tam, gdzie są ludzie i dawać im to, czego w tym miejscu potrzebują.

Więcej szczegółów na temat programu oraz pełna lista punktów biorących udział, znajduje się na stronie internetowej programu pod tym linkiem lub w aplikacji, dostępnej na smartfony z systemem Android oraz iOS.  

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.