Stop Cafe: już 422 kąciki na stacjach

Udostępnij artykuł

– Koncepty Stop Cafe i Stop Cafe Bistro powstały z myślą o dostosowaniu oferty gastronomicznej dostępnej na stacjach PKN Orlen do ogólnoświatowych trendów, w których stacje paliw oferują coraz większy wybór produktów delikatesowych i coraz szerszy zakres usług – mówi Piotr Sznigirewicz, dyrektor Biura Towarów Pozapaliwowych i Zarządzania Kategoriami.

– Prace nad przygotowaniem oferty trwały blisko półtora roku. Ten kompleksowy projekt wymagał wygospodarowania miejsca na stacjach, opracowania ich wizualizacji i zakupu specjalnych urządzeń gwarantujących utrzymywanie bardzo wysokiej jakości serwowanych potraw – dodaje Sznigirewicz.

Pierwsze Stop Cafe w Polsce otwarte zostało pod koniec stycznia 2008 r. w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej. Koncept szybko zyskał uznanie w oczach klientów stacji Orlen. Wkrótce lawinowo zaczęto uruchamiać kolejne punkty. Pod koniec 2008 roku było już 409 kącików kawowych Stop Cafe oraz 26 punktów Stop Cafe Bistro (z szerszą ofertą). W kolejnym roku przybyło 13 kącików kawowych oraz 124 punkty z ofertą rozszerzoną. W pierwszym półroczu 2010 r. uruchomiono 38 dodatkowych Stop Cafe Bistro.

Obecnie sieć PKN Orlen liczy 422 kąciki Stop Cafe i 188 punktów Stop Cafe Bistro. Jak już informwaliśmy, koncern rozważa również udostępnienie obu formatów gastronomicznych franczyzobiorcom. Decyzji w tej sprawie można spodziewać się w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.06.2010
Aktualizacja: 16.06.2010