Sun & Snow z nowoczesnym systemem rezerwacyjnym

Udostępnij artykuł
Firma, która zarządza wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w przeszło 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce, w ramach własnych kanałów rezerwacyjnych obsługuje średniorocznie już ponad 75 proc. pobytów w zarządzanych przez siebie apartamentach.

Udział własnego serwisu rezerwacyjnego Sun & Snow w opłaconych wyjazdach w 2019 r. wynosił około 50 proc. Zaś udział tylko jednego serwisu zewnętrznego – Booking.com blisko 40 proc.  Zmiana nastąpiła w kwietniu ub. r., kiedy udział w sprzedaży własnych rezerwacji operatora wzrósł do 78 proc. Z systemu rezerwacyjnego Sun & Snow, można skorzystać zarówno on-line, poprzez dedykowaną stronę internetową i jej wersję mobilną, jak i za pośrednictwem call center.

Kluczowa, zwłaszcza w kontekście ostatniego 1,5 roku, gdy wszedł bon turystyczny okazała się rola jaką w naszym systemie rezerwacyjnym pełni call center. Bez wyspecjalizowanej infolinii, obsłużenie ruchu związanego z bonem, praktycznie byłoby niemożliwe. Wprowadzamy też sukcesywnie liczne udogodnienia i funkcjonalności, które owocują większą satysfakcją klientów. Od jakiegoś czasu nasze oprogramowanie daje możliwość oddzwonienia w przypadku nieodebranego połączenia. To nasza duża przewaga nad zewnętrznymi agregatorami rezerwacyjnymi i porównywarkami ofert – mówi Karolina Orłowska, dyrektor operacyjna Sun & Snow.

W całym ubiegłym roku rezerwacje samodzielnie wypracowane przez Sun & Snow ukształtowały się na poziomie 61 proc. Jednak zdarzały się pojedyncze okresy kiedy ten udział spadał do około 50 proc. Obecny rok może być znacznie lepszy, gdyż w lipcu i sierpniu, czyli w szczycie sezonu, wskaźniki te wyniosły odpowiednio 73 i 79 proc. Co jest świetnym prognostykiem dla wyników całorocznych.

Nasz system informatyczny to największy autorski system rezerwacyjny w Polsce, który jest dedykowany dla jednego operatora. Do obecnej pozycji spółka Sun & Snow dochodziła stopniowo – decydując się na sukcesywny i zrównoważony rozwój. Zapewne aktualna skala działalności nie byłaby możliwa, gdyby nie decyzja, która zapadła kilka lat temu o budowie nowego systemu rezerwacyjnego. Dzięki temu, że jest to autorski system, wciąż możemy rozbudowywać go o kolejne moduły i dodawać nowe funkcjonalności. Posiadanie własnego narzędzia rezerwacyjnego daje też bezpieczeństwo i niezależność od polityki cenowej w zakresie prowizji czy kondycji portali zewnętrznych, zarówno dla Sun & Snow jak i właścicieli apartamentów. Widać było to doskonale w kwietniu br., gdy współpraca z serwisami zewnętrznymi bardzo zmalała, a ponad 90 proc. rezerwacji zrealizowaliśmy sami. Dodatkowo wzmacniamy działania marketingowe, dzięki czemu stale zwiększamy napływ nowych klientów, a profesjonalna obsługa rezerwacji przekłada się na bardzo dobry wynik tzw. powracających klientów – mówi prezes Sun & Snow, Marcin Dumania.

ŚWIAT HOTELI – WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Wzrost znaczenia własnego systemu rezerwacyjnego w tym roku, kiedy średnia przekroczyła 70 proc., zbiegł się ze wzrostem obłożenia obsługiwanych apartamentów. W wysokim sezonie (lipiec-sierpień) Sun & Snow, zanotowała średnie obłożenie na poziomie 84 proc. Dla porównania w ostatnich dwóch latach wskaźnik ten wynosił około 80 proc.

Ostatecznie Sun & Snow zamknął lipiec z obłożeniem na poziomie 76 proc. (65 proc. rok wcześniej i 72% w 2019 r.). W sierpniu poziom rezerwacji wyniósł 91 proc. (w porównaniu z 94 proc. rok wcześniej i z 88 proc. w 2019 r.).

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat zainwestowaliśmy wiele środków i czasu w prace nad udoskonaleniem systemu rezerwacyjnego, co odzwierciedlają osiągane wyniki. Przeprowadziliśmy kilka audytów i poszczególne moduły zostały przeprojektowane. Dodaliśmy też wiele funkcjonalności, w tym panel właściciela dedykowany właścicielom apartamentów, których wynajmem zarządzamy. Kluczowa była jednak decyzja dotycząca unowocześnienia  mobilnej wersji strony www, odpowiadającej za większość rezerwacji. Czasy się zmieniają i  decyzje dotyczące wyjazdów są często podejmowane spontaniczne i realizowane za pomocą telefonu – podsumowuje  Karolina Orłowska, z Sun & Snow.

Jak podaje Sun & Snow – rok 2021 będzie najprawdopodobniej pierwszym pełnym rokiem kalendarzowym, kiedy udział rezerwacji poprzez kanały własne nie spadnie w żadnym miesiącu poniżej 60 proc. W pierwszych miesiącach 2020 r. ten udział wynosił bowiem jeszcze 53 proc.

Grupa Sun & Snow to największy operator zarządzający wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Istnieje na rynku od 2008 roku. Spółka Sun & Snow wprowadziła również na rynek deweloperski nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty wypoczynkowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Grupa zrealizowała dotychczas projekty deweloperskie w Szklarskiej Porębie, Zakopanem i w Kołobrzegu, a Sun & Snow Resorts Białka Tatrzańska jest w trakcie realizacji. W skład Grupy wchodzi również Sun & Snow Real Estate – wyspecjalizowana spółka zajmująca się doradztwem w obszarze inwestycji w nieruchomości przeznaczone na wynajem. Grupa Sun & Snow posiada unikalne kompetencje i wiedzę, by wspierać zarówno inwestorów indywidualnych jak i deweloperów w całym procesie inwestycyjnym oraz późniejszym – w zakresie zarządzania istniejącymi nieruchomościami wypoczynkowymi.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 18.10.2021
Aktualizacja: 18.10.2021