Świętokrzyskie: resort golfowy z hotelem

Udostępnij artykuł

Według wstępnych założeń ośrodek będzie w stanie przyjąć jednorazowo 40 gości. Ma to być miejsce ekskluzywne, choć wzorowane na projektach agroturystycznych. Oprócz pola planowane jest także stworzenie strzelnicy golfowej driving range.

Jak przekonują eksperci, w Polsce brakuje tego typu projektów, a inwestowanie w resorty golfowe jest opłacalne. – Pole golfowe podnosi prestiż obiektu hotelowego oraz jego wartość, pozwalając jednocześnie na uzyskanie większych przychodów z działalności hotelarskiej. Według Central European Countries Travel Association inwestycja golfowa w naszym klimacie ma ogromne uzasadnienie. Np. w Austrii istnieje około 140 pól golfowych przy ponad 200 hotelach. Dzięki promocji w lokalnych biurach oraz poprzez operatorów turystycznych w jednym tylko roku golfiści kupili 256 tys. noclegów, a goście hotelowi rozegrali około 50 tys. rund golfa, co zaowocowało łącznie dodatkowymi przychodami w branży hotelarskiej na poziomie 180 mln euro. To uzasadnia twierdzenie, że inwestowanie w pola golfowe przy hotelach jest jak najbardziej opłacalne – powiedział Piotr Malepszy, dyrektor GolfProperties.pl.

Jak już podawał portal Horecanet.pl, na dziś w Polsce żaden hotel nie ma pełnowymiarowego pola golfowego, ani też żadne pole golfowe nie posiada infrastruktury hotelowej. Przy kilku obiektach powstały strzelnice golfowe, m.in. przy hotelu Gołębiewski w Mikołajkach (z 30 stanowiskami do gry) oraz przy hotelu Holiday Inn Józefów (działa klub Golf Swing Józefów).

Wiele planowanych projektów hotelowych uwzględnia inwestycję w pole golfowe. Tak jest m.in. w przypadku kompleksu Baltic Plaza Hotel & Apartments, który firma Sea Development buduje w Kołobrzegu oraz inwestycji spółki Arna – Mazury Residence, gdzie oprócz dwóch hoteli, osiedla domów, lotniska i przystani jachtowej, planowane jest miejsce dla golfistów. Dużym zainteresowaniem inwestorów cieszą się właśnie Mazury, gdzie w najbliższym czasie mają powstać dwa ogromne kompleksy hotelowe wraz z polami golfowymi, oferujące dodatkowo bogatą infrastrukturę w tym: marinę oraz stadninę koni. Inny ciekawy projekt realizują Urszula i Piotr Zdrojkowscy – właściciele GolfPark Lipowy Most w Podlaskiem.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.06.2010
Aktualizacja: 21.06.2010