[SPECJALNIE DLA NAS] Obecnie w mediach bardzo dużo uwagi poświęca się tematowi analizowania pokolenia nazwanego Z, które prężnie wkracza na rynek pracy. W hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport, którym mam zaszczyt kierować, około 20 proc. załogi stanowią właśnie przedstawiciele pokolenia Z, zajmując różne stanowiska we wszystkich hotelowych działach – mówi Sylwia Korzeniewska, dyrektorka Courtyard by Marriott Warsaw Airport Hotel.

Każde pokolenie ma swoje wyróżniające cechy, jednak nigdy wcześniej nie było tak głośno o grupie młodych ludzi wkraczających w dorosłość i codzienne służbowe obowiązki. Pracuję w zawodzie, w którym kategoryzowanie ludzi nie powinno mieć miejsca. Każdy pracownik usług, a w szczególności branży hospitality wie, że tak zwane pozory mogą mylić.
Jako dyrektor czuję odpowiedzialność za grupę, którą zarządzam. Moim zadaniem i obowiązkiem jest podążać za zmianami oraz dbać o właściwą komunikację i zrozumienie na linii pracownik-hotel, hotel-pracownik. W Courtyard by Marriott Warsaw Airport podjęliśmy kroki, aby nasza załoga miała zapewniony właściwy poziom wiedzy, jesteśmy też otwarci na nowe pomysły i kreatywne rozwiązania naszych pracowników. Każdy pracownik hotelu może porozmawiać ze mną jak również z innymi kierownikami – bezpośrednio. Pewną swobodę działania w tym zakresie, daje również polityka „otwartych drzwi”, którą wszyscy stosujemy w biurach, dzięki czemu łatwiej o bezpośrednią komunikację ze współpracownikami.
Obecnie dla młodych ludzi – przedstawicieli pokolenia Z – praca ma nie tylko spełniać funkcje ekonomiczne, ale również dawać satysfakcję. Obserwuję u swoich młodszych współpracowników, że dla jednego poczucie bycia częścią zespołu i fakt, że jedni na drugich mogą polegać jest często ważniejsze niż same zarobki. Są również tacy, dla których najbardziej istotny jest elastyczny zakres godzin pracy, dzięki czemu mogą podjąć dodatkowe aktywności w zakresie rozwoju osobistego.
Przedstawiciele pokolenia Z to ludzie, dla których emocje mają ogromne znaczenie. Bywa, że emocje są uwalniane na bieżąco. Dzięki szczerej rozmowie każda ze stron ma możliwość podzielenia się tym, co dla niego jest ważne w danym momencie. W komunikacji z pewnością potrzebna jest szczególna uważność, zwłaszcza kiedy przekazujemy krytyczne uwagi. Są to ludzie wyjątkowo kreatywni i pełni pasji. Ich praca ma mieć wpływ nie tylko na ich życie, ale najlepiej gdyby również miała wydźwięk społeczny lub środowiskowy. Dlatego proponujemy wiele…Cały komentarz publikujemy w Świat Hoteli maj-czerwiec 2023. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.