[SPECJALNIE DLA NAS] Polska pozostaje dla Radisson Hotel Group kluczowym rynkiem wzrostu, a nasza przyszła strategia jest bardzo obiecująca. Niedawno ogłosiliśmy otwarcie pierwszego hotelu Prize by Radisson w Polsce, który powstanie w Gdańsku, a także planujemy znacząco rozszerzyć naszą ofertę resortową – mówią w rozmowie z nami Valerie Schuermans, Vice President Business Development oraz Maciek Miazek, Managing Director Poland, Baltics and Ukraine w Radisson Hotel Group.

Plany Radisson Hotel Group
Jakie są plany rozwoju Radisson Hotel Group w Polsce na najbliższe lata, zarówno w zakresie ekspansji, jak i modernizacji istniejących obiektów?
W realizacji są już projekty w Międzywodziu, Ustroniu Morskim oraz Świeradowie-Zdroju. Dążymy do zachowania równowagi pomiędzy destynacjami miejskimi a wypoczynkowymi, a przyspieszenie rozwoju hoteli miejskich zamierzamy osiągnąć m.in. poprzez wprowadzenie marki Prize by Radisson na polski rynek.
W ubiegłym roku zakończyliśmy częściową renowację hotelu Radisson Blu Hotel, Kraków – całkowicie odnowione zostało piętro konferencyjne, a także lobby z barem i restauracją. W 2024 roku ukończyliśmy remont pierwszego piętra w Park Inn by Radisson Kraków, gdzie powstała nowa restauracja z barem oraz odnowiona recepcja. W pierwszej połowie 2025 roku zakończymy modernizację dwóch ostatnich pięter, w ramach której odświeżymy pokoje. W tym roku planujemy wymianę wielu systemów technicznych, w tym klimatyzacji, w Radisson Blu Sobieski Hotel, Warszawa. Natomiast w 2026 roku planujemy rozpoczęcie kompleksowej renowacji Radisson Blu Hotel w Gdańsku.
Nie przewidujemy prac renowacyjnych w obiektach franczyzowych – poza Szczecinem nasza sieć franczyzowa składa się z dość nowych hoteli.
Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2025
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Lokalizacje z potencjałem
Które regiony/lokalizacje w Polsce są priorytetowe dla sieci? Gdzie można spodziewać się nowych hoteli?
Pandemia miała ogromny wpływ na globalny sektor turystyczny, a Polska nie była wyjątkiem. Polski rynek turystyczny odnotował silne odbicie, głównie dzięki podróżom krajowym, a następnie zagranicznym turystom. Do 2023 roku liczba turystów zagranicznych odwiedzających Polskę powróciła do poziomu z 2019 roku. Jednak kilka trendów znacząco zmieniło polski sektor turystyczny, zwiększając popyt na turystykę poza miastem, ośrodki spa oraz wellness. W efekcie wzrosły inwestycje w obiekty wypoczynkowe, zwłaszcza w regionach nadbałtyckich i górskich – co znajduje odzwierciedlenie w naszej strategii rozwoju hoteli, takich jak te w Ustroniu Morskim i Świeradowie-Zdroju.
Równolegle do destynacji wypoczynkowych aktywnie rozwijamy naszą obecność w miastach takich jak Warszawa, Trójmiasto oraz inne lokalizacje. Nasza strategia zakłada utrzymanie równowagi między obiektami miejskimi a hotelami wypoczynkowymi. Wciąż są miejsca w Polsce, gdzie nasza sieć nie jest obecna lub gdzie mogłaby mieć większy udział, na przykład we Wrocławiu, Gdyni, Rzeszowie czy Łodzi. Warszawa również ma potencjał na kolejne hotele naszej grupy.
Rozwój segmentów i marek
Który segment hotelowy w Polsce, według Was ma obecnie największy potencjał wzrostu?
Trendy konsumenckie coraz bardziej koncentrują się na doświadczeniach gości, faworyzując marki hotelowe i koncepty, które w naturalny sposób łączą unikalny design z podejściem skoncentrowanym na gościach. Aby osiągnąć długoterminowy sukces, każdy segment musi włączyć tę filozofię do swojej podstawowej tożsamości. Oprócz naszej silnej pozycji w segmencie (upper) upscale, jesteśmy przekonani, że wprowadzenie marki Prize by Radisson wniesie nową dynamikę na rynek – to marka hoteli średniego segmentu o designerskim charakterze i atrakcyjnym modelu rozwoju, dostosowanym zarówno do kluczowych, jak i drugorzędnych destynacji. Ta strategiczna ekspansja…
Cały wywiad ukaże się
w najbliższym wydaniu Świata Hoteli
Zapraszamy do lektury!
Rozmawiała Karolina Stępniak
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.