Valerie Schuermans i Maciek Miazek o rozwoju Radisson Hotel Group w Polsce

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Polska pozostaje dla Radisson Hotel Group kluczowym rynkiem wzrostu, a nasza przyszła strategia jest bardzo obiecująca. Niedawno ogłosiliśmy otwarcie pierwszego hotelu Prize by Radisson w Polsce, który powstanie w Gdańsku, a także planujemy znacząco rozszerzyć naszą ofertę resortową – mówią w rozmowie z nami Valerie Schuermans, Vice President Business Development oraz Maciek Miazek, Managing Director Poland, Baltics and Ukraine w Radisson Hotel Group.

Valerie Schuermans i Maciek Miazek Radisson Hotel Group

Plany Radisson Hotel Group

Jakie są plany rozwoju Radisson Hotel Group w Polsce na najbliższe lata, zarówno w zakresie ekspansji, jak i modernizacji istniejących obiektów?

W realizacji są już projekty w Międzywodziu, Ustroniu Morskim oraz Świeradowie-Zdroju. Dążymy do zachowania równowagi pomiędzy destynacjami miejskimi a wypoczynkowymi, a przyspieszenie rozwoju hoteli miejskich zamierzamy osiągnąć m.in. poprzez wprowadzenie marki Prize by Radisson na polski rynek.

W ubiegłym roku zakończyliśmy częściową renowację hotelu Radisson Blu Hotel, Kraków – całkowicie odnowione zostało piętro konferencyjne, a także lobby z barem i restauracją. W 2024 roku ukończyliśmy remont pierwszego piętra w Park Inn by Radisson Kraków, gdzie powstała nowa restauracja z barem oraz odnowiona recepcja. W pierwszej połowie 2025 roku zakończymy modernizację dwóch ostatnich pięter, w ramach której odświeżymy pokoje. W tym roku planujemy wymianę wielu systemów technicznych, w tym klimatyzacji, w Radisson Blu Sobieski Hotel, Warszawa. Natomiast w 2026 roku planujemy rozpoczęcie kompleksowej renowacji Radisson Blu Hotel w Gdańsku.

Nie przewidujemy prac renowacyjnych w obiektach franczyzowych – poza Szczecinem nasza sieć franczyzowa składa się z dość nowych hoteli.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2025
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

rynek dostawców horeca 2025

Lokalizacje z potencjałem

Które regiony/lokalizacje w Polsce są priorytetowe dla sieci? Gdzie można spodziewać się nowych hoteli?

Pandemia miała ogromny wpływ na globalny sektor turystyczny, a Polska nie była wyjątkiem. Polski rynek turystyczny odnotował silne odbicie, głównie dzięki podróżom krajowym, a następnie zagranicznym turystom. Do 2023 roku liczba turystów zagranicznych odwiedzających Polskę powróciła do poziomu z 2019 roku. Jednak kilka trendów znacząco zmieniło polski sektor turystyczny, zwiększając popyt na turystykę poza miastem, ośrodki spa oraz wellness. W efekcie wzrosły inwestycje w obiekty wypoczynkowe, zwłaszcza w regionach nadbałtyckich i górskich – co znajduje odzwierciedlenie w naszej strategii rozwoju hoteli, takich jak te w Ustroniu Morskim i Świeradowie-Zdroju.

Równolegle do destynacji wypoczynkowych aktywnie rozwijamy naszą obecność w miastach takich jak Warszawa, Trójmiasto oraz inne lokalizacje. Nasza strategia zakłada utrzymanie równowagi między obiektami miejskimi a hotelami wypoczynkowymi. Wciąż są miejsca w Polsce, gdzie nasza sieć nie jest obecna lub gdzie mogłaby mieć większy udział, na przykład we Wrocławiu, Gdyni, Rzeszowie czy Łodzi. Warszawa również ma potencjał na kolejne hotele naszej grupy.

NEWSLETTER-HORECANET-ZAPISZ-SIE

Rozwój segmentów i marek

Który segment hotelowy w Polsce, według Was ma obecnie największy potencjał wzrostu?

Trendy konsumenckie coraz bardziej koncentrują się na doświadczeniach gości, faworyzując marki hotelowe i koncepty, które w naturalny sposób łączą unikalny design z podejściem skoncentrowanym na gościach. Aby osiągnąć długoterminowy sukces, każdy segment musi włączyć tę filozofię do swojej podstawowej tożsamości. Oprócz naszej silnej pozycji w segmencie (upper) upscale, jesteśmy przekonani, że wprowadzenie marki Prize by Radisson wniesie nową dynamikę na rynek – to marka hoteli średniego segmentu o designerskim charakterze i atrakcyjnym modelu rozwoju, dostosowanym zarówno do kluczowych, jak i drugorzędnych destynacji. Ta strategiczna ekspansja…

Cały wywiad ukaże się
w najbliższym wydaniu Świata Hoteli
Zapraszamy do lektury!

Rozmawiała Karolina Stępniak

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.