Warimpex: 38-proc. wzrost przychodów za I kw.

Udostępnij artykuł

– Wzrost przychodów ze sprzedaży wynika w głównej mierze z obrotów uzyskanych przez nowo otwarte hotele w 2009 roku w Berlinie i Łodzi, które doskonale zapoczątkowały swoją działalność, ale także w porównaniu "like for like" (sprzedaż LFL) dał się zauważyć wzrost obrotów w hotelach w Polsce, Niemczech i Francji. Wyraźna poprawa sytuacji w Pradze i Bukareszcie potrwa jednak znacznie dłużej – podał zarząd spółki w raporcie.

– Nasz najważniejszy rynek – Polska – w roku 2009 był jedynym krajem w regionie CEE, wykazującym dodatni wzrost PKB – powiedział prezes Warimpeksu, Franz Jurkowitsch. – Sektor hotelarski w Polsce charakteryzuje silny popyt wewnętrzny – ponad połowa naszych gości w Polsce pochodzi z rynku krajowego. Dzięki temu spadek transakcji międzynarodowych nie miał na rynku polskim tak silnego wpływu, jak to miało miejsce na przykład w Czechach – dodał.

Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG to spółka deweloperska i inwestycyjna z siedzibą w Wiedniu oraz biurami w Budapeszcie, Pradze, St. Petersburgu i Warszawie. W ciągu ostatnich 25 lat Warimpex zrealizował w Europie Środkowej i Wschodniej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości ponad 1 mld euro. Obecnie Warimpex jest właścicielem lub współwłaścicielem 21 hoteli luksusowych i biznesowych o łącznej liczbie ponad 5 tys. pokoi oraz pięciu budynków komercyjnych i biurowych głównie w Europie Środkowej i Wschodniej o łącznej powierzchni około 32 tys. mkw. Prace nad licznymi kolejnymi projektami nieruchomościowymi są w toku. W średnioterminowej perspektywie celem koncernu jest osiągnięcie pozycji lidera na rynku nieruchomości związanych z hotelarstwem w nowych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Akcje Warimpexu są notowane na Giełdach Papierów Wartościowych w Wiedniu i w Warszawie.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.05.2010
Aktualizacja: 28.05.2010