Warimpex: wzrasta obłożenie w polskich hotelach

Udostępnij artykuł

– Obłożenie hotelu InterContinental wzrosło w I kwartale o 8 proc. – do 76 proc., udało się także utrzymać średnią cenę pokoju. W hotelu Sobieski obłożenie było o 2 proc. mniejsze niż w roku ubiegłym (46 proc.), udało się jednak podwyższyć średnią cenę pokoju. Obłożenie hotelu Chopin wzrosło z 47 proc. do 49 proc., a średnia cena pokoju została jednak lekko obniżona. W hotelu Andel’s w Krakowie utrzymano obłożenie na poziomie 53 proc., a także średnią cenę pokoju. Hotel Andel’s w Łodzi – pierwszy czterogwiazdkowiec w tym mieście – uzyskał w I kwartale 2010 obłożenie na poziomie 49 proc., co oceniane jest jako dobry start dla nowo otwartego hotelu. Dobrze rozpoczęły się także transakcje w ramach imprez konferencyjnych w tym obiekcie. Obłożenie pokoi w hotelu turystycznym Amber Baltic wyniosło 19 proc. (tyle samo co przed rokiem). W związku z położeniem na wybrzeżu Morza Bałtyckiego obłożenie tego obiektu, w przeciwieństwie do hoteli miejskich, jest bardzo uzależnione od sezonu – podano w raporcie.

Warimpex posiada 50-proc. udział w pięciogwiazdkowym hotelu InterContinental i 25-proc. w czterogwiazdkowym hotelu Sobieski w Warszawie. W Krakowie Warimpex od września 2009 r. jest dzierżawcą hotelu marki Andel’s oraz właścicielem trzygwiazdkowego hotelu Chopin. W Łodzi Warimpex otworzył w czerwcu 2009 kolejny hotel Andel’s, a w Katowicach w ramach joint venture z UBM dokonano w marcu 2010 roku otwarcia pierwszego hotelu Angelo w Polsce. Na polskim wybrzeżu Bałtyku w Międzyzdrojach Warimpex posiada Spa Resort Hotel Amber Baltic oraz pole golfowe z 27 dołkami.

Obecnie Warimpex jest właścicielem lub współwłaścicielem 21 hoteli luksusowych i biznesowych o łącznej liczbie ponad 5 tys. pokoi.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.05.2010
Aktualizacja: 28.05.2010