Wiceprezes NAT: Nigdy branża nie borykała się z tak dużymi problemami

W ubiegłym roku nikt nie spodziewał się, że pandemia COVID-19 będzie tak długo trwała i będzie miała tak ogromny zasięg. Minął już rok od momentu pierwszego ogłoszenia lockdownu w Polsce, a sytuacja ciągle budzi niepokój. Zarówno wśród przedsiębiorców, jak i zwykłych obywateli na całym świecie. Drugie Święta Wielkanocne spędzamy w lockdownie. Z zamkniętymi hotelami, restauracjami i mocnymi ograniczeniami w działalności wielu przedsiębiorców, a także w życiu społecznym – mówi Aleksander Wierzba, wiceprezes zarządu Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej.

Branża turystyczna w szczególny sposób została dotknięta sytuacją spowodowaną zagrożeniem chorobą SARS-CoV-2. Zamknięte hotele, stoki narciarskie lub praca z bardzo dużymi ograniczeniami mocno dotknęła zarówno organizatorów turystyki, jak i agentów turystycznych oraz właścicieli hoteli. Bardzo mocno ucierpiała także branża eventowa, konferencyjna i gastronomiczna. Część przedsiębiorców nie przetrwała, a sporo biur podróży zostało zmuszonych przez obecną sytuację do zawieszenia lub zamknięcia działalności. Część, aby utrzymać własne biznesy musiało zwolnić pracowników.

Nigdy branża nie borykała się z tak dużymi problemami i to na tak dużą skalę. Jako zarząd spółki, która jest właścicielem 17 hoteli i ośrodków wypoczynkowych musieliśmy podejmować, bardzo trudne społecznie, jak i biznesowo, decyzje. Cały ten rok był walką o utrzymanie miejsc pracy i bezpieczeństwo naszych gości.

Pierwsze hotele NAT zostały zamknięte rok temu, początkiem marca 2020 roku, podobnie jak inne obiekty noclegowe na terenie Polski. Wiele osób musiało odwołać zaplanowane pobyty. Zdecydowana jednak większość naszych Gości nie zrezygnowała z naszych usług. Skorzystali z możliwości wymiany wpłaconych środków na pobyt, który nie został zrealizowany na bon wakacyjny lub wybrali inny termin i spędzili z nami wakacje. Dla nas jest to bardzo ważne. Pokazuje, że nasi Klienci nam ufają i lubią wypoczywać właśnie z nami, co mobilizuje nas do działania.

Dział sprzedaży i marketingu musiał dostosować działania do nieprzewidywalnych sytuacji, które pandemia przyniosła ze sobą. Zmieniliśmy podejście do zarządzania ceną i kanałami dystrybucji. Praca na niestabilnym rynku z ciągle zmieniającym się popytem wymusiła na nas dużo większą elastyczność. W ciągu ponad 20 lat funkcjonowania firmy tyle razy nie zamykaliśmy i nie otwieraliśmy hoteli co w przeciągu tego roku.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

Obostrzenia spowodowane pandemią sprawiły, że część naszych usług nie była w ogóle dostępna dla Klienta, a część miała bardzo mocne ograniczenia. Niejednokrotnie, nawet przy możliwości przyjmowania Gości działaliśmy na granicy opłacalności, a czasem nawet na zmniejszaniu straty, ale nasze działania były efektywne. Udało nam się utrzymać naszych pracowników i wypracować takie standardy bezpieczeństwa, że pobyt w naszych hotelach był i jest bezpieczny. Jakość naszych usług się nie pogorszyła, a Goście byli zadowoleni. Staraliśmy się tak dostosować usługę, aby pobyty w naszych hotelach w tym trudnym okresie były dla naszych Gości czasem relaksu i odskocznią od problemów dnia codziennego. Czas całkowitego zamknięcia hoteli wykorzystaliśmy na bieżące remonty. Planujemy też nowe inwestycje i mamy nadzieję, że uda się je jeszcze rozpocząć w tym roku.

Z nadzieją patrzymy w przyszłość. Liczymy, że szczepionki oraz obostrzenia przyniosą spodziewane rezultaty i znowu będziemy mogli normalnie działać, że będziemy mogli spotkać się z naszymi Klientami w naszych obiektach. Tymczasem życzę wszystkim zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych spędzonych w gronie najbliższej rodziny. Dbajmy o siebie i o innych, tak abyśmy już wkrótce mogli cieszyć się normalnością.

Nadwiślańska Agencja Turystyczna jest jedną z największych krajowych sieci hoteli i ośrodków wypoczynkowych, funkcjonujących pod marką NAT. Obecnie posiada 10 hoteli o standardzie trzygwiazdkowym i 7 ośrodków wypoczynkowych w atrakcyjnych turystycznie regionach Polski nad morzem, w górach i na Mazurach. Posiada także Stację Narciarska Cieńków w Wiśle i restaurację TaTRadycja w Bukowinie Tatrzańskiej. Obok pobytów wypoczynkowych, sieć NAT organizuje także konferencje oraz eventy dla firm zapewniając przy tym profesjonalną obsługę.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.