Wiktor Wróbel: Rośnie zainteresowanie Polską wśród turystów zagranicznych

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Goście zagraniczni nie tylko lubią Polskę i doceniają jej łagodny klimat, bogatą kulturę oraz bezpieczeństwo wewnętrzne. Na ich percepcję wpływa także doskonały stosunek jakości do ceny oraz wysoki poziom polskich obiektów hotelowych i ich personelu – mówi Wiktor Wróbel, prezes zarządu Nosalowy Dwór.

wiktor Wróbel świat hoteli

Jakie są Twoje przewidywania dotyczące sezonu turystycznego 2025? Czy spodziewacie się wzrostu liczby gości? Jakie zmiany w zachowaniach turystów dostrzegasz w porównaniu do lat ubiegłych i jak wpłyną one na hotelarstwo w 2025 roku?

Przez ostatnie lata wiele mówi się o skróceniu okienka rezerwacji w hotelach, więc myślę, że temat ten nie wymaga rozwinięcia. Z naszej perspektywy mogę jednak dopowiedzieć, że w dobrych hotelach w miejscowościach atrakcyjnych turystycznie – a taką niewątpliwie jest Zakopane – problem krótkiego okienka rezerwacji nie jest dotkliwy, szczególnie w sezonie letnim czy zimowym. Tym bardziej, jeżeli hotel ma znaną markę i renomę, prowadzi dobrą politykę marketingową i ma szeroki wachlarz usług dodatkowych. Oczywiście dużą rolę odgrywa tu również segment MICE, który pozwala z dużym wyprzedzeniem zapełnić obiekt – właśnie z racji bogatej oferty konferencyjnej Nosalowy Dwór Resort & Spa nasze doświadczenia są tu zdecydowanie pozytywne.

Bardzo ważnym trendem ostatnich lat (mogącym również wpłynąć na tegoroczny sezon turystyczny) jest zainteresowanie, jakim cieszy się Polska wśród turystów zagranicznych. Nasze doświadczenia pokazują, jak ważnym segmentem gości są turyści zarówno z bliskiej zagranicy (Słowacja, Czechy, Węgry), jak i goście z bardziej odległych destynacji, takich jak Bliski czy Daleki Wschód. Dołączyli oni do odwiedzającej nas od lat grupy gości z Europy Zachodniej. Goście zagraniczni nie tylko lubią Polskę i doceniają jej łagodny klimat, bogatą kulturę oraz bezpieczeństwo wewnętrzne. Na ich percepcję wpływa także doskonały stosunek jakości do ceny oraz wysoki poziom polskich obiektów hotelowych i ich personelu. Jeżeli tylko sytuacja polityczna w bezpośrednim sąsiedztwie Polski nie ulegnie pogorszeniu, to według mnie można spodziewać się dalszego napływu gości z zagranicy, z pozytywnym skutkiem dla (potrzebnego) wzrostu ADR i RevPAR w polskich hotelach.

Jakie czynniki (np. ekonomiczne, społeczne) mogą wpłynąć na sezon turystyczny w 2025 roku?

Myślę, że w każdym wypadku bardzo ważne są czynniki „miękkie”, takie jak subiektywne poczucie zagrożenia, zarówno ekonomicznego, jak i politycznego. Gości zagranicznych powrót presji inflacyjnej, rozpoczynające się właśnie wojny handlowe czy ogólnie niepokojące doniesienia z gospodarek wielu krajów mogą skłonić do ostrożnego wydawania pieniędzy. Z drugiej jednak strony popyt na podróże jest cały czas widoczny, a Polska jako destynacja może pochwalić się m.in. bardzo korzystnym stosunkiem jakości do ceny. To paradoksalnie może zwiększyć zainteresowanie naszym krajem nawet w tak „ciekawych” czasach. W Polsce z kolei ponownie decydująca będzie realna inflacja (i jej subiektywna percepcja) i poczucie stabilizacji lub jej braku – czynniki te odgrywają sporą rolę przy planowaniu wydatków wakacyjnych.

Jakie skutki dla branży hotelarskiej mogą mieć zmiany w sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie w 2025 roku?

Branża hotelarska jest teoretycznie tą, która zdaniem niektórych ekspertów szybciej niż inne odczuwać powinna negatywne tendencje w gospodarce, takie jak realna…Cały wywiad publikujemy w najnowszym wydaniu Świata Hoteli marzec-kwiecień 2025. Kliknij, aby się zapoznać się z pełną treścią.

jacek Stasikowski Accor Świat Hoteli

Rozmawiała: Karolina Stępniak

NEWSLETTER-HORECANET-ZAPISZ-SIE

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione