Władysław Grochowski: Mimo wszystko jesteśmy spokojni

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Lubimy trudne sy­tuacje i dla nas ciekawsze jest poruszanie się w takich niepew­nych czasach. Dlatego też wcho­dzimy mocno z nowymi produk­tami. Przede wszystkim społecznymi – mówi Władysław Grochowski, prezes Arche w komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2022.

Władysław Grochowski Arche
Fot. Karolina Jóźwiak

Obecna sytuacja w hote­larstwie jest wyjątkowo dobra. Odniosę się do tego na naszym przykładzie. W tym roku zano­towaliśmy wzrost sprzedaży w hotelach, które były otwarte w 2019 r. Mam tu na myśli okres od stycznia do lipca, o blisko 25 proc. W przypadku Arche moc­no procentuje przede wszystkim aktywność społeczna. Trafiają do nas duże korporacje, z którymi wcześniej zdecydowanie trud­niej było nawiązać kontakty. Ten wzrost sprzedaży jest również wi­doczny w całej Grupie i jest dwu­krotnie wyższy niż w 2019 r. Na to niewątpliwie ma wpływ również fakt, że w tym czasie przybyło nam hoteli. Średnie obłożenie w hotelach w pierwszej połowie 2022 roku do ponad 85 proc.

Władysław Grochowski o przyszłości

Jeżeli chodzi o moją progno­zę na najbliższe miesiące, jest oczywiście optymistyczna. Jed­nak nigdy nie wiadomo, co się może zdarzyć. Kryzys oczywiście będzie i w innych branżach jest bardzo mocno widoczny. To nie­wątpliwie przełoży się na inne aspekty życia, ale nie wiem, w ja­kim stopniu sięgnie hotelarstwa. U nas na pierwszej linii są firmy, czyli szkolenia i konferencje. Po tych dwóch latach przerwy, na jesień mamy bardzo dużo zakon­traktowanych konferencji, ale nie jestem w stanie przewidzieć, co się stanie za rok. Mam nadzieję, że kontakty bezpośrednie i re­lacje będą potrzebne. Wiele biur jest albo pozamykanych, albo tyl­ko częściowo funkcjonuje, więc ludzie muszą spotykać się w in­nych warunkach. Dlatego w tym aspekcie nadal pozytywnie oce­niam sytuację. Jest oczywiście pewna wątpliwość, co się stanie, jeśli kryzys będzie bardzo długi i głęboki. Firmy mogą wówczas zacząć oszczędzać na organizo­waniu tego typu wydarzeń.

Nie wiadomo, jaka będzie przyszłość, a branża deweloper­ska…Pełną treść publikujemy w Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2022. Kliknij, aby dokończyć lekturę.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.09.2022
Aktualizacja: 28.09.2022