Właścicielki Musso Company o ekotrendzie

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Goście, którzy na co dzień we wła­snych domach preferują rozwiązania przyja­zne dla środowiska, nie chcą na czas wyjazdu zmieniać wyznawanych przez siebie wartości. Z tego powodu coraz większa liczba osób wy­bierając miejsce noclegowe, kieruje się „zielonym charakterem” hotelupodkreślają Ewa Matyjaśkiewicz i Monika Stolarska, właścicielki Musso Company.
Jak ważna jest ekologia w Państwa działalności, jak prezentuje się oferta firmy?

Musso Company od początku stało „po zielonej stronie”, dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że coraz więcej obiektów hotelar­skich decyduje się na prowadzenie działalności w sposób bez­pieczny i przyjazny dla środowiska. Z naszej perspektywy, jako firmy oferującej tekstylia dla branży HoReCa, ekologia sprowa­dza się w dużej mierze do świadomego i odpowiedzial­nego podejścia w wyborze asortymentu. Musso włącza się w nurt ekologii przede wszystkim po­przez oferowanie certyfikowanych produktów. Nasz asortyment posiada ekologiczny Certyfi­kat Oeko-Tex® Standard. Dla gości hotelowych taki symbol to wyraźna informacja, że ofero­wane produkty są w pełni bezpieczne dla użyt­kownika oraz powstały w ramach procesu tech­nologicznego przyjaznego środowisku. Ponad to, oferowana przez nas gama tekstyliów wykonana jest z najwyższej jakości materiałów wielokrotnego użytku, niewymagających wymiany przez wiele sezonów.

Czy hotelarze – inwestując w rozwiązania, wybierając produkty – mogą połączyć te dwie kwestie: ekologie i ekonomię? Jak to może wyglądać w praktyce?

Ekodziałania to nie tylko ukłon w stronę środowiska, ale także sposób na realne oszczędności. Coraz popularniejszym stan­dardem, a zarazem najprostszym do wprowadzenia, staje się polityka hoteli wobec częstej wymiany ręczników. Zachęcanie gości, by nie oddawali ich codziennie do prania pozwala na oszczędność zużycia wody, energii czy też środków czystości. Hotele coraz częściej decydują się również na wybór wysoko jakościowej, certyfikowanej pościeli, ręczników, szlafroków czy obrusów, wiedząc, że to inwestycja na długi czas. Działania te w dłuższej perspektywie, pozwalają na znaczną optymaliza­cję kosztów. Przekładają się również na kwestię wizerunkową. Obiekty określane przez swoich gości mianem „proekologicz­nych”, mogą wiele zyskać.

ŚWIAT HOTELI czerwiec-lipiec 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Jaka jest przyszłość ekologii w branży hotelarskiej?

Goście hotelowi, którzy na co dzień we wła­snych domach preferują rozwiązania przyja­zne dla środowiska, nie chcą na czas wyjazdu zmieniać wyznawanych przez siebie wartości. Z tego powodu coraz większa liczba osób wy­bierając miejsce noclegowe, kieruje się „zielonym charakterem” hotelu. Zasadniczym pytaniem jest czy branża hotelarska jest gotowa na takie wyzwanie. Często wią­że się to nie tylko z wymianą asortymentu czy żarówek na energooszczędne, ale zmianą myślenia o prowadzeniu obiektu hotelarskiego. Z naszego doświadczenia widzimy jednak, że to się cały czas dzieje. Czasami to niewielkie projekty, jak korzy­stanie z lokalnych wyrobów, stopniowa wymiana tekstyliów na produkty oznakowane ekocertyfikatami, czy włączanie się w lokalne projekty ekologiczne. I nie chodzi tu o zyskanie po­pularności, ale świadomość realnego wpływu funkcjonowania hotelu na środowisko, w tym to najbliższe – otoczenie lokalne. Wierzymy, że ten eko-trend się utrzyma.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.