Wyniki Plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2023

Udostępnij artykuł

[POD NASZYM PATRONATEM] Wiemy już, jak prezentują się wyniki szóstej edycji plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku, organizowanego przez kampanię RoślinnieJemy. W głosowaniu w tym roku wzięło udział 3,5 tys. konsumentów – to oni wybrali swoje ulubione produkty i marki. Wśród nagrodzonych znalazły się m.in. Roślinna Śmietanka 31% od firmy Rama, nowe roślinne hot dogi z Ikei, czy linia roślinnych napojów Just Plants od Tymbarka.

Najlepszy Roślinny Produkt Roku - nagrody

Podobnie jak w zeszłym roku, producenci żywności i przedstawiciele gastronomii mogli zdobyć nagrody w pięciu kategoriach. Wyniki plebiscytu zostały ogłoszone 29.02. na uroczystej gali w Warszawie, która zgromadziła niemal 100 przedstawicieli branży roślinnej oraz osób zaangażowanych we wsparcie i rozwój branży. Mówczynią była Wicemarszałkini senatu Magdalena Biejat.

Branża Roślinna to jedna z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce i zasługuje, by tą innowacyjność wspierać, żeby poza tym, że jest liderem i w Polsce i na świecie, była wspierana też przez państwo.mówi Współprzewodnicząca partii Razem Magdalena Biejat.

Tytuł Najlepszego Roślinnego Produktu Roku 2023 otrzymała Rama Crema 31% od firmy Upfield. Na drugim miejscu znalazł się Smarowaniec kremowy od Wege Sióstr, a na trzecim Alpro sojowe wysokobiałkowe. W tej kategorii nominowanych było 20 produktów. Wyniki głosowania podkreślają zapotrzebowanie wśród konsumentów na roślinne alternatywy nabiału. 

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2024
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

rynek dostawców horeca - raport 2024

W ostatnich latach widzimy ogromny rozwój w kategorii alternatyw nabiału – czyli napojów roślinnych, jogurtów, serów, produktów, które do tej pory były dość trudne w produkcji tak, aby dorównywały tym odzwierzęcym. Bardzo cieszy mnie to, że produkty są coraz lepsze i pod kątem smaku i pod kątem swoich właściwości w zastosowaniu ich w kuchni. – mówi Anna Matusiak-Wieteszka – Group Brand Manager w firmie Upfield.

W kategorii Najlepszy Roślinny Debiut Gastronomiczny 2023, podobnie jak w zeszłym roku, docenione zostało upowszechnianie dostępu do roślinnych opcji w mainstreamie – zwycięzcą został roślinny hot-dog z Ikea, zdobywając spektakularne 54,5% głosów. Drugie miejsce zajęły roślinne tosty z Costa Coffee, a trzecie Roślinna Oferta sieci Kebab King.

Głosujący na Najlepszą Nową Markę Roślinną 2023 wybrali Eleplant, który rozwija nową markę zamiennika masła roślinnego. Zaraz za nim znalazł się Hempeat – zamienniki mięsa z białka konopi, marka została doceniona za wyznaczanie nowych standardów w branży żywnościowej oraz promowanie wartościowych, roślinnych rozwiązań i świadomej konsumpcji. Na trzecim miejscu znalazło się GURU Ferment, za rozwijanie nowej marki roślinnej w oparciu o lokalne produkty.

Na przestrzeni lat szturm na roślinną kategorię wzbudził dużo nadziei na stały dynamiczny rozwój tego segmentu. Jesteśmy w momencie, w którym ten sektor się stabilizuje, można dostrzec, jak rynek weryfikuje jakość oraz aspekty użytkowe nowych produktów. To jest znak, że wchodzimy w nowy etap rozwoju i konkurencyjności na roślinnym rynku. To dobra wiadomość, bo oznacza, że ten wciąż nowy i niewielki w porównaniu do mięsnego sektor dalej rośnie i ma tej przestrzeni do wzrostu jeszcze dużo. – mówi Karolina Centkowska, menadżerka ds. komunikacji w RoślinnieJemy, współorganizatorka wydarzenia.

W kategorii Roślinny Game Changer 2023 nominowane zostały marki i produkty, które istotnie przyczyniły się do rozwoju rynku roślinnego w Polsce. Zwycięzcą w tej kategorii została linia Just Plants od Tymbarka, za wprowadzenie na rynek napojów roślinnych i zwiększenie dostępności alternatyw dla mleka w tradycyjnych kanałach sprzedaży, druga nagroda powędrowała do marki jogurtów roślinnych – Magda plant-based za znaczące rozwijanie dostępności produktów roślinnych w Polsce, w tym dostarczanie rozwiązań dla sieci handlowych w ramach marek własnych. Ostatnią pozycję na podium zajęła linia Happy Vege od Netto, została wyróżniona za rozwijanie marki własnej i zwiększanie dostępności produktów roślinnych w przystępnych dla konsumenta cenach.

Zwycięzcy Najlepszy Roślinny Produkt Roku

Tytuł Najlepszego Roślinnego Produktu 2023 dla Profesjonalistów jury przyznało marce Violife za produkt Viocreme Sour. Drugie miejsce należy do Masłosza – roślinnego zamiennika masła od marki Fair and Square, a trzecie do Roślinnego Ku*czaka firmy Plantway. Jest to jedyna kategoria, w której to jury, złożone z szefów kuchni dokonało wyboru – w tym gronie znalezł się m.in Krzysztof Rabek – założyciel cukiernii Odette w Warszawie, wcześniej kucharz w Atelier Amaro.

Gala Plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku organizowana przez RoślinnieJemy po raz kolejny zgromadziła przedstawicieli branży roślinnej w celebracji rozwoju tego sektora.

Na wydarzeniu na gości czekał poczęstunek przygotowany przez Peaches Gastro Girls, partnerami wykonawczymi byli Frisco, palarnia kawy speciality Hayb, Browar Dziki Wschód i winoweganskie.pl. Patronami Medialnymi Plebiscytu są: Magazyn Handel i Handel Extra, Food Service, Nowości Gastronomiczne, Wiadomości Handlowe oraz Food Fakty.

Źródło: RoślinnieJemy

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 01.03.2024
Aktualizacja: 01.03.2024