Zdrowy employer branding, czyli jak w 2024 roku zadbać o pracownika

Udostępnij artykuł

Employer branding czyli wizerunek pracodawcy staje się niezwykle istotnym elementem strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy przyciąga pracowników. To w dzisiejszych czasach ważny element zarządzanie, który umożliwia osiągnięcie sukcesu na rynku. Jak więc zadbać o employer branding?

W ostatnich latach, zwłaszcza w okresie po pandemii coraz bardziej widoczny jest trend, gdzie firmy zaczynają bardziej dbać o swoich pracowników. Dzięki temu pracodawcy mogą przyciągnąć nowych specjalistów i zatrzymać tych, którzy już pracują w danym miejscu. Coraz częściej przeprowadzane są wewnętrzne badania satysfakcji pracowników po to, aby poznać ich opinie i potrzeby. To bardzo ważny element, dzięki któremu można wpłynąć na poprawę warunków pracy, rozwoju zawodowego i atmosfery w organizacji.

Oprócz satysfakcjonującego wynagrodzenia, systemu premiowego czy różnego rodzaju programów motywacyjnych coraz ważniejszą rolę odgrywa dbanie o tzw. wellbeing, czyli dobrostan fizyczny i psychiczny zatrudnionych. Osiągnięcie work-life balance przestało być już tylko modnym hasłem powtarzanym przez osoby walczące o prawa pracowników, ale stało się realną drogą w rozwoju benefitów. Pracownicy, nie tylko młodzi, ale także ci bardziej świadomi, oczekują równowagi między pracą a życiem prywatnym. Często dobry system wspierania pracowników i dodatkowe benefity stają się ważniejsze niż wynagrodzenie.

Co pracodawca może dziś zaproponować pracownikowi, by ten wybrał jego ofertę, a potem pracował wydajnie i efektywnie?

System pracy hybrydowej – czyli częściowo z biura częściowo zdalnie. Ludzie odkryli, że pracując z domu, mogą połączyć życie prywatne z zawodowym. Nie muszą też tracić czasu ani pieniędzy na dojazdy. Pandemia pokazała także, że wielu przypadkach częściowy home office przekłada się na zwiększenie efektywności.

Szkolenia i kursy, które organizowane są w godzinach pracy to ogromny plus dla pracodawcy. Szczególnie doceniany przez milenialsów i Gen Z, czyli pokolenia, które są nastawione na rozwój osobisty i nie wyobrażają sobie tkwienia w jednym miejscu przez całe życie i robienia ciągle tego samego. Ważną rolę odgrywają też różnego rodzaju kursy np. z języków obcych, zarządzania domowym budżetem czy radzenia sobie ze stresem.

Pakiet ubezpieczeń medycznych to jeden z najważniejszych dodatków do pensji, Zawłaszcza rodzinny, z opcją obejmującą szeroki dostęp do specjalistów, opiekę psychologiczną, dentystyczną, a nawet leczenie szpitalne w prywatnych placówkach.

Programy Benefit czy Multisport, dzięki którym pracownicy mają dostęp  nie tylko do siłowni czy basenów, ale także zajęć typu pilates, joga czy coraz bardziej popularny boks.

Wiele firm zaczyna też dostrzegać jak ważnym elementem w całym wellbeing jest zdrowy posiłek. Słynny „Pan Kanapka” to już nie to, czego oczekują pracownicy. Obserwując, jak wiele osób korzysta z cateringu dietetycznego, pracodawcy zaczynają wychodzić naprzeciw, zamawiając lunche i obiady do biur. Wiele firm z rynku diet pudełkowych oferuje właśnie takie rozwiązania szyte na miarę potrzeb. Jedną z takich marek jest firma Mój Catering, która oferuje wiele diet dopasowanych do oczekiwań najbardziej wymagających klientów. Wspólny lunch czy obiad to element integracji. Przy stole zawsze rozmawia się chętniej, ba czasem właśnie podczas takich chwil rodzą się wspaniałe pomysły.

Aby sprawdzić, jak przedstawiają się preferencje żywieniowe pracowników biurowych, MójCatering przeprowadzał w styczniu badania w największych biurowcach w Warszawie. Cały raport dotyczący tego co najchętniej jedzą pracownicy biur i jakie są ich oczekiwania, opublikowany zostanie w lutym br. Skąd pomysł na takie właśnie badania?

W ostatnim półroczu zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania firm dostawą diet dla pracowników. – mówi Miłka Bachanek, General Manager & Co-founder MójCatering. – Pracodawcy coraz częściej sięgają po ofertę cateringów dietetycznych z dowozem do biur w formie lunchu lub obiadu. W ramach coraz popularniejszego dbania o wellbeing pracowników firmy poszukują atrakcyjnej i jakościowej oferty na rynku. MójCatering od lat cieszy się bardzo dobra opinią zarówno jeśli chodzi o smak jak i o dostawy. Dzięki badaniu będziemy znali odpowiedzi na pytania, co w biurach jada się najchętniej.

Czy wszyscy pracodawcy idą z duchem czasu? W Polsce na pewno jeszcze nie, ale sytuacja mocno się zmienia, a sam rynek pracy weryfikuje rzeczywistość. Warto dziś postawić na jakość i budować mocny, stabilny oraz dobry wizerunek. Bowiem na sukces firmy w ogromnym procencie pracuje właśnie zespół.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE listopad-grudzień 2023
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Źródło: MójCatering

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 01.02.2024
Aktualizacja: 01.02.2024