Hotel z melodią w tle otwarty

Udostępnij nas na:
W magicznej scenerii zrewitalizowanej fabryki fortepianów Calisia otwarto hotel Hampton by Hilton Kalisz. Jest to pierwszy obiekt z portfolio Hiltona w Południowej Wielkopolsce, a będąc częścią realizowanego przez ANTCZAK Investments kompleksu Calisia One, ma do zaoferowania dużo więcej niż tylko miejsca noclegowe.
Podwójne dziedzictwo

Kaliski Hampton by Hilton, został otwarty 31 maja – dokładnie w 100 rocznicę powstania marki Hilton. Swoim standardem nawiązuje do bogatej historii firmy, która od lat wyznacza trendy na rynku usług hotelarskich. Jednak jego związki z historią są dużo głębsze niż tylko przynależność do jednej z największych sieci hotelowych świata.

Obiekt mieści się na terenie zrewitalizowanej przez ANTCZAK Investements fabryki pianin i fortepianów Calisia, która przez ponad 130 lat prężnie działa w Kaliszu. Deweloper niszczejący od lat obiekt zamienił w kompleks hotelowo – biurowo – usługowy Calisia One, włączając zrewitalizowany teren na nowo w tkankę miejską. I mimo że sam hotel mieści się w zupełnie nowym, dobudowanym do zabytkowej części fabryki budynku – jego charakter mocno wpisuje się w atmosferę miejsca.

Fasada 

Fasada hotelu została zaprojektowana przez pracownię MODOarchitektura z Poznania, w nawiązaniu do historycznej formy zespołu budynków fabryki. Zachowano m.in. rytm podziałów na elewacji czy proporcje i wielkość otworów okiennych. Nowoczesny charakter budynku został natomiast podkreślony poprzez zastosowanie współczesnych materiałów elewacyjnych. Dociekliwi obserwatorzy w wyglądzie fasady dopatrują się nawiązania do klawiatury fortepianu. Z kolei główny hol wejściowy zaprojektowano w formie szklanego łącznika pomiędzy zabytkowym budynkiem biurowca i nowoczesną częścią hotelową.

Wnętrze

Hotel oferuje gościom 91 pokoi w swoich typowych modułach: Flex, Standard i Twin, oraz pokoje przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Ważnym standardem Hiltona jest komfortowy materac oraz prysznic typu walk-in. W każdym pokoju znajdziemy też przestronne biurko, nowoczesny duży telewizor, a w zależności od typu pokoju wygodną rozkładaną sofę lub fotel.

Dostojność gmachu fabryki, jakość zastosowanych tam materiałów musiała także znaleźć odzwierciedlenie w jakości wnętrz hotelu. Stąd bardzo wysoki standard elementów wykończenia i wyposażenia: zabudowy meblowe w naturalnym fornirze, kamień naturalny, wykładziny dywanowe wełniane o wysokiej gramaturze. Ewa Wereszczyńska z pracowni Molecularch, odpowiedzialna za projekt wnętrz obiektu inspirowała się w swojej pracy naturą: Zależało mi, aby dostojność i duch otoczenia przenikały wprost do hotelu, dając poczucie ponadczasowej elegancji i harmonii. Ta idea towarzyszyła mi od początku pracy, czego odzwierciedleniem są odpowiednio dobrane kolory w pokojach: wiodąca spokojna zieleń oraz barwy natury: kolory piaskowe, szarości, brązy.

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

W częściach ogólnodostępnych oprócz charakterystycznej strefy Welcome Zone i recepcji tzw. the HUB znajdą się też strefa wypoczynkowa Living Zone i restauracyjna Gathering Zone. Goście hotelowi będą mogli skorzystać również ze strefy biznesowej Work Zone, gdzie dostępne będą dla nich stanowiska komputerowe z drukarką, a także centrum fitness. Hotel posiada salę konferencyjną, przystosowaną do realizacji konferencji, spotkań biznesowych i handlowych.

Kaliski Hampton będzie pierwszym hotelem tej marki w Polsce, w którym lada recepcji jest zrealizowana według nowego standardu marki. Czym się ona charakteryzuje? Ma zaoblony kształt i jest podłużna, przez co jest o wiele ciekawsza i bardziej funkcjonalna od tej w poprzednim standardzie – zaprojektowanej na rzucie prostokąta.

Hilton – amerykańska marka hotelarska – która od 100 lat wyznacza trendy podróżowania na całym świecie, od kilku lat intensywnie rozwija się Polsce. W  tej chwili ma kraju 25 obiektów i kilkanaście w planach . Kaliski hotel będzie z kolei 12 w Polsce pod szyldem Hampton by Hilton. Jak podkreśla Daniel Sobkowiak, dyrektor kaliskiego hotelu wyróżnikami tej marki jest wysoka jakość zakwaterowania, udogodnienia w pokojach, konkurencyjne ceny oraz przyjazna obsługa:

Nasza oferta  skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych, podróżujących rodzin, ale również grup zorganizowanych. Hampton by Hilton to obiekty zlokalizowane zwykle w centrach miast  – dedykowane tym, którzy lubią być w centrum uwagi. Wysoki poziom warunków noclegowych jest wsparty stuprocentową gwarancją satysfakcji (100 % Satisfaction Guarantee™), podkreślającą zaangażowanie naszego zespołu w zapewnianie doskonałej obsługi. Będziemy dążyć do tego, by Hampton by Hilton Kalisz był hotelem pierwszego wyboru dla wszystkich odwiedzających Kalisz – czy to w celach biznesowych, czy turystycznych.

Hotel w kompleksie – co zyskujemy?

Oprócz części hotelowej i butikowego biurowca z powierzchnią biurową najwyższej klasy, w kompleksie Calisia One znajdą się również:

– PROHAB Health Club (SPA, basen, sauna fińska) z podgrzewanym tarasem ulokowanym na IV piętrze budynku,
– Klub muzyczny – Atmosphere Club,
– Zaprojektowany na nowo dziedziniec fabryki otoczony takimi konceptami kulinarnymi jak: Restauracja Roma, Kampai Sushi, Wine Bar czy cukiernia
– Sala bankietowo – konferencyjna (idealna do organizacji przyjęć, czy spotkań biznesowych).

Realizacja kompleksu Calisia One była dla nas jednym z najciekawszych wyzwań w dotychczasowej, prawie 40-letniej historii naszej firmy. W pewnym momencie zdecydowaliśmy zaangażować się w trend rewitalizacji – przywrócić miastu jeden z ciekawszych obiektów, a jednocześnie dopasować go do wymagań współczesnych użytkowników. Rewitalizacja, której poddaliśmy obiekty fabryki fortepianów rozumiana jest jako “adaptive reuse”. Jest to takie prowadzenie procesu modernizacji historycznych budynków, które pozwala na ich dostosowanie do nowych zastosowań, przy zachowaniu historycznej integralności struktur. Takie podejście wydobywa z obiektu to, co najlepsze. Mamy nadzieję, że efekt, który osiągnęliśmy spodoba się nie tylko najemcom i osobom odwiedzającym hotel Hampton by Hilton, ale przede wszystkim mieszkańcom Kalisza
 – podkreśla Marcin Antczak, ANTCZAK Investment

Calisia One

Dawna fabryka fortepianów „Calisia” została kupiona przez firmę ANTCZAK Investments w październiku 2015 r. Budynek, o ciekawej architekturze i świetnej lokalizacji w centrum miasta, od lat niszczał w oczach. Lokalny deweloper postanowił przywrócić mu dawny blask i rozbudować, zamieniając obiekt w kompleks biurowo-hotelowo-kulturalny. W Calisia One będzie działał m.in. pierwszy w okolicy hotel Hampton by Hilton, a część budynku przeznaczono na biura w standardzie klasy A.

ANTCZAK Investments

Marka FB ANTCZAK, która odpowiada za inwestycje własne firmy w sektorze nieruchomości komercyjnych. W tej chwili firma realizuje m.in. Kompleks Calisia One oraz SQ Business Center Wrocław – 10-kondygnacyjny biurowiec, który dostarczy na lokalny rynek 5,5 tys. mkw powierzchni biurowej w standardzie klasy.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.