VacationClub: Ile kosztuje Wielkanoc i majówka nad polskim morzem?

Udostępnij artykuł
Polacy ruszają nad morze. Z szacunków branży turystycznej wynika, że obłożenie hoteli w okresie świąt Wielkanocnych i długiego majowego weekendu jest niemal stuprocentowe. Mimo dużej popularności wiosennego urlopu nad morzem, ceny hoteli i apartamentów pozostały na ubiegłorocznym poziomie. Za świąteczny pobyt w wysokim standardzie czteroosobowa rodzina zapłaci w granicach od około 1 tys. do nawet 3 tys. zł – wynika z analizy platformy rezerwacyjnej VacationClub.

Hotele w takich nadmorskich kurortach jak Świnoujście i Kołobrzeg są już teraz zarezerwowane w ponad 90 proc. Równie dużym zainteresowaniem turystów cieszą się apartamenty na wynajem. Z szacunków VacationClub wynika, że w nadbałtyckich miejscowościach Pomorza Zachodniego są one już zajęte w ponad 80 proc.

Bogata oferta Wybrzeża

Jak przyznaje Krystyna Wróblewska z VacationClub, liczba zainteresowanych wypoczynkiem nad Bałtykiem w tym okresie jest dużo większa, niż w podobnym czasie w zeszłym roku. – Z pewnością spore znaczenie ma wyjątkowo późny termin tegorocznych Świąt Wielkanocnych. Druga połowa kwietnia to czas, gdy pogoda sprzyja wypoczynkowi na plaży – wyjaśnia Krystyna Wróblewska.

Duże zainteresowanie świątecznymi wyjazdami to także zasługa samych hotelarzy, którzy z roku na rok poprawiają swoją ofertę. – Gościom hotelowym oferuje się coraz więcej sposobów na zabawę i relaks. Mają oni możliwość skorzystania między innymi z nowoczesnych i przestronnych stref spa & wellness, aquaparków czy z bogatych programów dodatkowych atrakcji i animacji — wylicza ekspertka VacationClub.

– W okresie świątecznym dodatkowym magnesem dla wielu przyjezdnych może być komfort spędzania Świąt Wielkanocnych bez konieczności długotrwałych kuchennych przygotowań. – Goście doceniają możliwość spędzenia tego czasu z najbliższymi, nie przejmując się porządkami świątecznymi w domu. Tutaj o wszystko zadba obsługa hotelowa – podkreśla z kolei Kinga Łata, dyrektor operacyjna sieci Zdrojowa Invest & Hotels.

Nie bez znaczenia jest także pogoda. Meteorolodzy zapowiadają w tym okresie temperatury nad polskim Bałtykiem oscylujące w okolicach 20 stopni Celsjusza.

 

Stały poziom cen

Dobrą wiadomością dla wiosennych urlopowiczów z pewnością będzie poziom cen w hotelach i apartamentach na wynajem. Ten nie zmienił się zasadniczo od ubiegłego roku. Za pakiet pobytowy w hotelu na wielkanocny weekend dla czteroosobowej rodziny (dwóch osób dorosłych i dwójki dzieci) trzeba w tym roku zapłacić średnio 3,2 tys. złotych w Kołobrzegu oraz około 3,4 tys. złotych w Świnoujściu. Mowa o pobycie w co najmniej czterogwiazdkowym hotelu z pełnym wyżywieniem (śniadania i obiadokolacje).

Taniej, choć bez wyżywienia, kosztuje w tym roku wielkanocny pobyt w apartamencie na wynajem. Jak wynika z wyliczeń platformy rezerwacyjnej VacationClub, świąteczny weekend w Kołobrzegu to wydatek około 1 tys. – 1,5 tys. złotych. W Świnoujściu natomiast co najmniej od 1,2 tys. do 1,7 tys. złotych. Przedstawione ceny dotyczą apartamentu w hotelowym standardzie (zawierającym pościel i ręczniki hotelowe, darmowy Internet Wi-Fi, a także bezpłatny dostęp do siłowni, Kids Clubu oraz stref spa z basenami i saunami).

Majówka równie popularna

W tym roku Wielkanoc wypada zaledwie na tydzień przed długim weekendem majowym. Hotele nie odnotowują jednak trendu zwiększonej popularności dwutygodniowych pobytów wielkanocno-majówkowych. Większym za to zainteresowaniem cieszy się druga połowa tego okresu, czyli od 1 do 5 maja: – Już teraz widzimy, że na samą tzw. Majówkę urlopowiczów nad Bałtykiem nie zabranie. Goście zdecydowanie częściej decydują się na pobyt albo w święta, albo w długi weekend. Rezerwacje, które rozpoczynają się w Wielkanoc, a kończą po majówce, zazwyczaj dokonywane są z dużym wyprzedzeniem – mówi Krystyna Wróblewska. I dodaje: – W przypadku wypoczynku majowego mamy raczej do czynienia z krótszym oknem rezerwacyjnym. Coraz bardziej popularne stają się krótkie i spontaniczne wyjazdy – dodaje.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 19.04.2019
Aktualizacja: 19.04.2019