[SPECJALNIE DLA NAS] Wracamy do tempa rozwoju z przed pandemii, intensywnie pracujemy nad nowymi lokalizacjami. Jeszcze w tym roku powitamy gości w nowych kawiarniach. Mając z tyłu głowy zmiany geograficzne, szukamy lokali także dalej od centrum miasta – mówi Adam Ringer, prezes zarządu Green Caffè Nero.
Jak ocenia Pan aktualną sytuację na rynku sweets & coffee w Polsce?
Turbulentna. Znika dużo lokali. Zmienia się geografia klientów – część pracowników wciąż wykonuje swoją pracę z domu, nie wracając do biura, bądź wracając w ograniczonym wymiarze. Za to lokale położone na przedmieściach kwitną wypełnione Gośćmi, którzy wybierają nasze kawiarnie na miejsce pracy zdalnej.
Czujemy duży nacisk inflacji – stałe żądania podwyżek, przede wszystkim od dostawców, dotyczące głównie cen żywności i energii. Mimo nieustającej presji cenowej boimy się podwyższania cen naszych produktów i coraz bardziej pustych portfeli naszych klientów.
Mimo niestabilnej sytuacji wciąż patrzymy w przyszłość z optymizmem – klienci może nie kupują tak często jak dawniej, za to chętniej zostawiają większe kwoty.
W jakim kierunku rozwija się branża i z jakimi największymi problemami teraz się boryka?
Widzimy, że część konkurentów szuka sposobu na przeżycie poprzez rozszerzanie swoich konceptów i oferty, np. poprzez wprowadzanie do oferty kawiarni dań restauracyjnych czy alkoholu. My nie mamy takich planów.
W gastronomii jak w przysłowiu „umarł król, niech żyje król” – przez to, że wiele lokali się zamyka, spada presja ze strony najemców, oczekiwania czynszowe są mniejsze za to rośnie podaż atrakcyjnych lokali na rynku. Wg statystyk z rynku zniknęło ok. 20 proc. lokali gastronomicznych.
SWEETS & COFFEE wydanie drugie 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Trendy
Jakie trendy obserwujcie?
Wciąż mocne są trendy ekologiczne, zrównoważone menu, pozycje wegańskie. Też podążamy tą drogą i na stałe wprowadziliśmy do naszego menu opcje słodkie i słone odpowiednie dla wegan.
Widzimy też trend kooperacji marek, szukanie synergii marketingowych pomiędzy różnymi markami – czasami brandami z różnych branż.
Oczywiście nie bagatelizujemy trendów, bo część z nich z czasem staje się codziennością i rzeczywistością, natomiast pozostajemy wierni naszym założeniom i wierzymy, że najwyższej jakości kawa i herbata, skomplementowane rzemieślniczym jedzeniem zawsze się obronią.
Plany
Jakie zmiany udało się wprowadzić w ostatnim roku w lokalach i jakie są plany na najbliższą przyszłość?
Przede wszystkim staraliśmy, by nasze kawiarnie i charakter marki wrócił do norm przedpandemicznych, bez osłon pleksi, bez sztucznego dystansu, za to z ciepłą, przytulną atmosferą.
Staramy się dopasować naszą ofertę do obecnych oczekiwań klientów, np. rozszerzamy ofertę lunchową. Wprowadziliśmy nowy, fantastyczny produkt o włoskim rodowodzie – rzemieślniczą spianatę, która od pierwszych dni obecności w kawiarniach stała się hitem sprzedażowym i znacząco wzmocniła naszą ofertę ciepłych lunchy.
Wracamy także do tempa rozwoju z przed pandemii – mamy plany 10 otwarć rocznie, intensywnie pracujemy nad nowymi lokalizacjami. Jeszcze w tym roku powitamy gości w nowych kawiarniach. Mając z tyłu głowy zmiany geograficzne, szukamy lokali także dalej od centrum miasta.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.