[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Pandemia i kryzys z nią związany obnażył dotychczasowy charakter współpracy z dostawcami i pokazał, kto jest prawdziwym partnerem biznesowym przez duże „P” – mówi Anna Olszyńska, dyrektor generalna Vienna House Andel’s Lodz w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.
W niektórych przypadkach dotychczasowa owocna i długofalowa współpraca zaczęła się chwiać, gdy tylko pojawiły się problemy. Jednak w wielu sytuacjach wypracowane przez lata zaufanie zaowocowało pięknymi gestami wsparcia, elastycznością i zaangażowaniem. W końcu prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie – to przysłowie znajduje swoje odzwierciedlenie również w świecie biznesowym.
W związku z tym, portfolio naszych partnerów uległo modyfikacji. Również przy wyborze nowych dostawców kierujemy się nieco innymi kryteriami, niż wcześniej. Z pewnością najważniejsza staje się elastyczność, otwartość na negocjacje oraz zaangażowanie we współpracę.
Myślę, że w najbliższym czasie rynek dostawców podryfuje w podobnym kierunku, jak cała branża HoReCa. Elastyczność wysunie się na pierwsze miejsce, szczególnie w zakresie „minimum logistyczne”. Rynek będzie bardziej konkurencyjny w związku z mniejszym popytem, więc dostawcy będą bardziej otwarci na mniejsze zamówienia czy darmowe udostępnianie produktów do testowania. Spodziewam się też większej liczby szybkich akcji promocyjnych w celu pobudzenia sprzedaży konkretnych produktów. Będziemy bacznie obserwować rynek, żeby znaleźć najbardziej efektywne rozwiązania dla naszych obiektów.
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.