Artur Wach z Condo.pl o inwestycjach i rynku

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Jesteśmy w trakcie rozbudowy naszego portfolio o sześć nowych obiektów nad morzem i górach. W 2024 w zarządzaniu będziemy mieć w sumie dziewięć obiektów, w tym m.in.: Mövenpick Hotel Karpacz, Hôtels & Préférence Szklarska Poręba czy Lido w Juracie – mówi Artur Wach, współzałożyciel Grupy Hotelowej Condo.pl w komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2022.

Artur Wach

W atmosferze sporej niestabilności w roku poprzednim udało nam się otworzyć nasze dwie pierwsze inwestycje. Zespół 30 apartamentów w Pobierowie oraz Tremonti Ski & Bike Resort ze 124 apartamentami. 15 czerwca 2022 rozpoczęliśmy zarządzanie operacyjne Mercure Hotel Szklarska Poręba. Inwestycja położona jest w świetnej lokalizacji, blisko centrum miasta i zaledwie 600 m od wyciągu narciarskiego Ski Arena Szrenica. Mimo sporych turbulencji ekonomiczno-politycznych obiekty cieszą się dużym zainteresowaniem Gości z Polski i z zagranicy. Jesteśmy w trakcie rozbudowy naszego portfolio o sześć nowych obiektów nad morzem i górach. W 2024 w zarządzaniu będziemy mieć w sumie dziewięć obiektów, w tym m.in.: Mövenpick Hotel Karpacz, Hôtels & Préférence Szklarska Poręba, Forest Międzyzdroje, Lido w Juracie oraz Vista Mikołajki.

Prognoza

Przed nami zapowiada się drugi, trudniejszy kwartał roku, który z reguły w turystyce jest sezonem o niskim obłożeniu. Cały czas pozostajemy w trendzie rezerwacyjnym na ostatnią chwilę, który wymusza na nas rozsądne i dynamiczne zarządzanie polityką cenową, dopasowywanie oferty do aktualnej sytuacji oraz bieżącą analizę rynku. Wakacje kończymy ze średnim obłożeniem na poziomie 85-90 proc. w zależności od hotelu i lokalizacji, co jest bardzo dobrym wynikiem w kontekście sytuacji ekonomiczno-politycznej. Mimo słabych prognoz, Polacy wyjechali na wakacje. Obserwujemy też bardzo duże zainteresowanie naszymi hotelami branżą MICE, odnotowujemy bardzo intensywny wzrost zapytań klientów biznesowych i ich dobrą konwersję. Dodatkowo, nawiązujemy stałą współpracę z organizatorami największych wydarzeń sportowych w okolicy oraz współpracujemy z konkurencją i wspieramy się obopólnie. Intensyfikujemy nasze działania sprzedażowo-marketingowe już od kilku miesięcy, aby zapewnić obłożenie naszych hoteli w okresie jesiennym.

W kontekście inwestycyjnym mamy do czynienia z trudną sytuacją rynkową i szalejącą inflacją. Według najnowszych danych osiągnęła ona najwyższy poziom od 25 lat. Wiele osób szuka możliwości, aby ochronić przed nią swój kapitał. Wciąż jednym z najbardziej opłacalnych przedsięwzięć jest inwestycja w nieruchomości. Wraz z cenami nieruchomości rosną dynamicznie ceny najmu, dlatego możemy zaobserwować większą liczbę zakupów mieszkań w celach inwestycyjnych – jako źródło stałego dochodu z wynajmu.

Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2022
>> Kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

O Grupie Hotelowej Condo.pl

Wspiera hotele i inwestycje apartamentowe w sposób kompleksowy we wszystkich aspektach rozwoju biznesu. Jej celem jest stworzenie konkurencyjnej i nowoczesnej marki w branży hotelarskiej oraz tworzenie najlepszych miejsc do wypoczynku w Polsce.

Łączy znajomość lokalnego rynku nieruchomości, ducha przedsiębiorczości, ale przede wszystkich doświadczenie w obszarze zarządzania hotelami autorskimi i sieciowymi, zarządzania gastronomią, sprzedaży usług hotelowych oraz marketingu. Grupę tworzą hotele o różnych standardach i znaczeniu funkcjonalnym, dzięki czemu zapewnia lepszą obsługę gościa indywidualnego oraz klienta biznesowego.
Grupa Hotelowa Condo.pl to część Condo.pl, która wspiera inwestorów indywidualnych chcących zarabiać na rynku nieruchomości.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 04.10.2022
Aktualizacja: 04.10.2022