Biało-czerwone menu od Makro na 11 listopada

Udostępnij artykuł
Jak co roku z okazji Święta Niepodległości, MAKRO Polska organizuje akcję Tydzień Kuchni Polskiej (8-14 listopada 2021). W tym roku towarzyszy mu specjalne biało-czerwone menu, przygotowane przez Akademię Inspiracji MAKRO.

Od 2018 roku i projektu Kulinarne Zjednoczenie Polski, data 11 listopada stanowi pretekst również do kulinarnego świętowania niepodległości Polski.

Organizując trzy lata temu Kulinarne Zjednoczenie Polski, chcieliśmy pokazać bogate tradycje i dziedzictwo kuchni polskiej – mówi Magdalena Figurna, Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO Polska. – Dziś widać jak na dłoni, iż jest to projekt potrzebny i wysoko oceniany. Tak przez restauratorów i szefów kuchni, jak i samych klientów. Kuchnia polska to wciąż modny, inspirujący i wdzięczny temat.

Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. W tym roku przystąpiło do niego 140 restauracji z siedmiu obszarów: Warszawy, Krakowa, Poznania i Wielkopolski, Wrocławia i Dolnego Śląska, Trójmiasta i Pomorza, Warmii i Mazur oraz Podhala. Promują tradycje kuchni polskie w nowych ciekawych interpretacjach. Z okazji Tygodnia Kuchni Polskiej przygotują specjalne dania w kolorach biało-czerwonej flagi.

Pomysły na nie stworzył Zbigniew Sonik, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie, a znalazły się wśród nich m.in.: tatar z buraka z kompresowaną kalarepą, krem z wędzonych pomidorów z musem z pietruszki, dorsz z paprykowym musem oraz różany sorbet z bezą i białą czekoladą. Przepisy te to oczywiście tylko inspiracje dla biorących udział w programie szefów kuchni z całego kraju. Można zatem spodziewać się i innych ciekawych biało-czerwonych kreacji na talerzach, tym bardziej że MAKRO zorganizuje specjalny konkurs na najlepszą taką recepturę.

Zapraszamy do odwiedzania lokali biorących udział w Tygodniu Kuchni Polskiej i programie Polskie skarby Kulinarne. Warto też zagłosować na najlepsze z nich w specjalnym plebiscycie Najlepsza Restauracja. Szczegóły na stronie: www.polskieskarby.pl

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.11.2021
Aktualizacja: 04.11.2021