Właściciel sieci na początku miesiąca poinformował, że rezygnuje z rozwijania marki Burger King w Rumunii, Słowacji, Czechach, Bułgarii, a także w Polsce. Oznacza to rozwiązanie umowy z operatorem czyli spółką AmRest.
Jednak nie oznacza to, że restauracje marki znikną z Polski. Tylko, że marka nie będzie rozwijała sieci w naszym kraju poprzez otwieranie nowych lokalizacji. Wszystkie istniejące punkty pozostaną otwarte i będą działały na podstawie podpisanych umów franczyzowych.
Burger King i AmRest
AmRest Holdings SE jest wiodącą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie z szerokim portfolio najlepszych marek obecnych w 25 krajach. Firma dostarcza wyjątkowe jedzenie i serwis najwyższej jakości, czego dowodem jest 30 milionów gości odwiedzających jej restauracje każdego miesiąca. AmRest zarządza liczbą 2350 restauracji w ramach franczyzny takich marek jak: KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także także własnych marek takich jak: La Tagliatella, Sushi Shop, Blue Frog and Bacoa. Dodatkowo firma ma w swoim portfolio kilka marek wirtualnych. AmRest zatrudnia łącznie ponad 45 tys. osób.
Założona w 1954 roku marka Burger King jest drugą co do wielkości siecią fast food na świecie. Jej sztandarowym produktem jest Whopper. Obecnie ma ponad 18 800 restauracji w ponad 100 krajach. Prawie 100 procent restauracji Burger King należy do niezależnych franczyzobiorców, a wielu z nich prowadzi rodzinny biznes od dziesięcioleci. AmRest jest operatorem marki w pi eciu krajach regionu Europy Środkowej od 2007 roku. AmRest prowadzi w regionie 80 restauracji, zatrudniając blisko 2 000 pracowników.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE listopad 2021
>> kliknij i zapoznaj się z pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione