Grupy i marki hotelowe, by jak najlepiej dostosować swoje oferty do potrzeb gości, poza wysokimi standardami pokoi czy wyszukaną kartą menu w restauracjach, dają coś jeszcze. To niejednokrotnie wręcz szyte na miarę propozycje. Najlepszym tego przykładem jest Grupa Accor, do której w Polsce należy aż osiem marek– Sofitel, MGallery, Pullman, Mercure, Novotel, ibis, ibis Styles i ibis Budget. Czym dla Grupy Accor jest Guest Experience? – odpowiada Alicja Marczak, guest experience & satisfaction manager Eastern Europe Orbis.
W dobie internetu oraz łatwości w dostępie do informacji na temat wrażeń z pobytu w hotelu, którymi dzielą i wymieniają się goście, monitoring tego typu zachowań należy do obowiązków hotelarzy. Jest bowiem nie tylko źródłem cennych z punktu widzenia hotelu informacji, ale pomaga również w reagowaniu na uwagi oraz w dostosowywaniu i ulepszaniu oferty. Hotele w Grupie Accor wprowadziły innowacyjne rozwiązanie do monitorowania reputacji – Voice of the Guest. Jest to platforma internetowa, która monitoruje recenzje i opinie na temat hoteli dostępne w internecie, a także obsługuje wewnętrzną ankietę satysfakcji gościa, wysyłaną po zakończonym pobycie w hotelu. Voice of the Guest jest bogatym źródłem informacji nie tylko na temat poszczególnych etapów podróży gościa po hotelu, ale również pozwala porównywać nasze obiekty do konkurencji. Dzięki analizie semantycznej komentarzy gości, wyliczaniu wskaźników reputacji i propozycjom odpowiedzi na opinie i recenzje, narzędzie to jest profesjonalnym wsparciem codziennej pracy w hotelach.
Innym rozwiązaniem, z którego korzystają hotele Grupy Accor, jest Local Measure. Narzędzie to umożliwia śledzenie i odpowiadanie na posty w mediach społecznościowych w odniesieniu do konkretnej lokalizacji. Otrzymywane na bieżąco informacje o komentarzu zamieszczonym przez obecnego w hotelu gościa, pozwalają na interakcję z nim już w trakcie jego pobytu oraz reagowanie „tu i teraz”.
Widoczna, szczególnie w ujęciu należących i zarządzanych przez Grupę Accor hoteli, polityka związana ze skróceniem dystansu na linii personel-gość, wynika nie tylko z trendów rynkowych, czy doświadczeń wskazanych m.in. przez tego typu narzędzia. Wirtualna kartoteka, tzw. Accor Customer Digital Card, pozwala na jeszcze lepsze poznanie gościa, jego preferencji i przyzwyczajeń, dzięki którym możliwe jest przygotowanie spersonalizowanej oferty – począwszy od rezerwacji określonego typu pokoju, a skończywszy na dostarczeniu do niego specjalnych wstawek – np. w postaci ulubionych owoców czy wina.
Oferowanie gościom wyjątkowych doświadczeń w Grupie Accor nazywane jest z języka angielskiego „sparkles” i jest efektem pracy wielu osób i zespołów hotelowych. Sparkles bazują na dostępnych informacjach i indywidualnych preferencjach gościa, działają na zasadzie zaskoczenia i odwołują…
Komentarz został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
Całą treść publikujemy w naszym czasopiśmie
ŚWIAT HOTELI – prosimy kliknąć
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.