Daniel Łukaszewicz o strukturze, strategii i założeniach Grupy Dobry Hotel

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Daniel Łukaszewicz pełni funkcję dyrektora zarządzającego w Grupie Dobry Hotel, posiadającej w portfolio 15 hoteli. W rozmowie z nami opowiedział m.in. o aktualnych działaniach i planach.

Daniel Łukaszewicz Dobry Hotel
Daniel Łukaszewicz, Dobry Hotel
Fot: Karolina Jóźwiak

Jak obecnie wygląda struktura Grupy?

Obecnie nasza struktura wygląda tak, że na czele spółki stoi prezes, a jemu podlegają dwa piony – finansowy, którym zarządza Sylwia Kleina i operacyjny, zarządczy, którym zajmuję się ja. W ramach podległej mi struktury podzieliliśmy obiekty na dwa regiony – Południe i Północ. W regionach działają nasi dyrektorzy operacyjni – Agnieszka Bucka i Piotr Rudziński. Mają przydzielone obiekty, które nadzorują i koordynują, dzięki czemu hotele mają wsparcie w bieżącym działaniu oraz pomoc w osiąganiu założonych wyników. Dbają także o opinie gości. Widzimy, że taki podział geograficzny w zarządzaniu obiektami bardzo dobrze funkcjonuje i sprawdza się w codziennej pracy.

Daniel Łukaszewicz o działach

Całkowicie przemodelowaliśmy dział sprzedaży. W zeszłym roku dołączył do nas Tymoteusz Skuza, pod którego opieką i nadzorem są wszystkie biznesowe działania sprzedażowe grupy oraz koordynuje tę sprzedaż w poszczególnych hotelach. To jest duża i bardzo wartościowa zmiana, której efekty już widzimy. Mamy również centralny marketing, który na nowo odbudowuje się po okresie lockdownów i wdraża projekty, dedykowane całej sieci hoteli. Zarządzania tym działem podjęła się Marzena Szawarska-Niczko.

Przeorganizowaliśmy też dział techniczny – jego dyrektor Maciej Barlak jest wspierany przez trzech regionalnych kierowników technicznych. Panowie mają optymalizować procesy i koszty w tym trudnym obszarze, jakim jest idealny stan techniczny obiektów.

Powołaliśmy też nową komórkę pod wodzą Kamila Borowiaka – Dział Zarządzania Kosztami, co już widzimy, było bardzo dobrym posunięciem.

W planach jest jeszcze kilka zmian w naszej strukturze, ale nastąpią dopiero w pierwszej połowie 2022 roku.

Daniel Łukaszewicz o planach

Czego możemy spodziewać się w odniesieniu do strategii i poszerzania portfolio?

Przede wszystkim liczę na to, że w 2022 roku nastąpi pewnego rodzaju normalizacja sytuacji pandemicznej. W pewnym stopniu przyzwyczaimy się do tego, że już nic nie będzie takie, jak przed 2020 rokiem, a tym samym nauczymy się żyć w nowej rzeczywistości. Na pewno nasza strategia związana jest z technologicznymi zmianami jak np. centralna rezerwacja, zarządzanie z podziałem na lokalizacje hoteli, ale również procesowymi, jak wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w całej organizacji. Chciałabym, aby do połowy 2022 roku wszystkie te działania były już w ostatniej fazie wdrażania.

Obecnie zarządzamy już 15 hotelami zlokalizowanymi w całej Polsce. W przyszłym roku mamy w planach objęcie w zarządzanie kolejnych obiektów, ale o tym będziemy w swoim czasie informować.

W swojej strategii duży nacisk kładziemy także na działania ekologiczne. Ich inicjatorem jest prezes Leszek Mięczkowski, a realizuje je w głównej mierze nasza dyrektor marketingu, dla której ten temat jest bliski. W ramach działań proeko staramy się ograniczać zużycie plastiku, uzupełniamy ofertę gastronomiczną o produkty regionalne i sezonowe. Chcemy również zainwestować we własne ule, aby móc oferować gościom miody ze swoich pasiek. Obecnie wynajmujemy ule w istniejącej pasiece. Dużą rolę odgrywają tu również nasi szefowie kuchni, których pomysły i wprowadzane dania opierają się na najwyższej jakości, lokalnych produktach. Nasz Executive Chef, Tomasz Milewski, w tej chwili ma już w każdym hotelu partnera do prowadzenia kuchni na najwyższym poziomie.

Plany Grupy

Jakie są założenia w kontekście przejmowania kolejnych obiektów?

Nigdy nie zakładaliśmy stworzenia wielkiej sieci hotelowej. Raczej był to proces naturalny, który z roku na rok nabiera rozpędu. Obecnie zarządzamy 15 hotelami, w bardzo różnorodnych lokalizacjach. Większość z nich to obiekty niekorzystające z franczyzy żadnej hotelowej marki globalnej, dzięki czemu są to obiekty wyjątkowe i bardzo indywidualne.

To, co jest dla nas ważne i co do tej pory się sprawdza, to aby właściciel hotelu, który przejmujemy w zarządzanie, miał świadomość i przekonanie do tego, jakie są nasze cele. Bierzemy na siebie całą odpowiedzialność, ale też musimy mieć swobodę w podejmowaniu decyzji dotyczących działalności, tak, aby móc w pełni realizować nasze założenia biznesowe…Pełną treść wywiadu publikujemy w aktualnym wydaniu ŚWIAT HOTELI – czasopismo hotelarzy. Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.

Rozmawiała Karolina Stępniak

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 03.02.2022
Aktualizacja: 03.02.2022