Z biegiem lat street food zyskuje na popularności. Przyciąga coraz większą rzeszę konsumentów. O tym, dlaczego warto wprowadzić te dania do menu i połączyć je z regionalnymi i lokalnymi smakami opowiedział Jakub Kowalczyk, szef kuchni w Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie.
Sezon letni to czas, w którym zmniejsza się zapotrzebowanie na ciężkie posiłki. Lekkie dania w luźnej, niezobowiązującej formie, które można chwycić w rękę, przyciągają coraz większą liczbę osób. Potrzeby te zaspokaja fast food.
Mimo upływu lat street food coraz prężniej rozwija się w Polsce. Pojawiają się kolejne food trucki czy food parki. Największą zaletą tego rodzaju kuchni jest szybkość, wygoda, kreatywność oraz elastyczność. Właściciele food trucków czy food parków obserwują zachowania konsumentów i tym samym sprawniej dostosowują się do zmieniających się trendów czy oczekiwań.
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2023
>> kliknij, aby zapoznać się z ubiegłorocznym wydaniem <<
Szczególnie obecnie, gdy na znaczeniu zyskują proekologiczne rozwiązania, warto wziąć pod uwagę połączenie regionalnych i lokalnych składników z luźnym stylem i kreatywnością street foodu. Takie podejście umożliwi eksperymenty z tradycyjnymi smakami i technikami, zachowując przy tym autentyczność oraz unikalność danego regionu. To sprawi, że restauracja wyróżni się pośród konkurencji. Dobrym przykładem jest połączenie podpłomyków z sałatką z podrobów, kremem bryndzowym i sałatką z świeżych ziół lub serem z kefiru lub kiszonej rzodkiewki, piklowanej czerwonej cebuli i grillowanym dzikim brokułem czy małych placków ziemniaczanych z kwaśną śmietaną, kiszonymi plasterkami cytryny oraz pesto z liści rzodkiewki.
Kombinacja regionalnych składników z kreatywnym podejściem street foodu może prowadzić do powstania niezwykłych doznań smakowych. Tradycyjne polskie smaki w połączeniu z wpływami kuchni światowej z pewnością sprawią, że przygotowane dania zaskoczą i oczarują gości. Z biznesowego punktu widzenia wprowadzenie tych potraw do menu przyciągnie uwagę i wzbudzi ciekawość wśród konsumentów. Warto pamiętać, że street food jest z natury interaktywny i otwarty na dialog z klientami. Przygotowując potrawy na miejscu wskazana jest rozmowa z gośćmi oraz dzielenie się historią i inspiracjami, które skrywają się w karcie menu.
Źródło: Makro
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.