Dorota Protasewicz, Grupa Arche: Jakość i ciągłość dostaw są dla nas kluczowe

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Ze względu na wzrastające koszty produktów oraz trend ograniczający zaśmiecanie i marnowanie jedzenia, hotele będą zmuszone wprowadzić politykę zarządzania odpadkami, tak aby efektywnie gospodarować jedzeniem, które może się zmarnować. Ograniczenie marnowania jedzenia to nie tylko działania wizerunkowe, ale także oszczędności w budżecie – komentuje Dorota Protasewicz, dyrektor centralnego działu zakupów Grupa Arche.
Na co zwracacie Państwo uwagę przy wyborze dostawców?

W czasach dużej liczby oferowanych produktów i usług wybór najlepszego dostawcy jest niejednoznaczny. Przy podejmowaniu decyzji kierujemy się takimi kryteriami jak:
– jakość produktów oraz ich niezawodność – słaby gatunek wiąże się od razu z częstymi reklamacjami i niezadowoleniem gości.
– cena – możliwość uzyskania korzystnej ceny przy dobrej jakości produktu. Rabaty od cen wyjściowych też są ważnym argumentem przy wyborze dostawcy.
– czas – dostawy muszą być realizowane w ustalonym czasie i we wskazanym miejscu. Warto też wybrać takiego dostawcę, który może zrealizować niespodziewane zamówienia.
– termin płatności, który ma wpływ na przepływ gotówki. Korzystnym rozwiązaniem jest wydłużony termin płatności po dostarczeniu towaru.
– szeroki zakres asortymentu i elastyczność pozwalająca na modyfikację zamówienia, tak aby było dostosowane do wymagań osoby zamawiającej.

Czym powinien wyróżniać się rzetelny dostawca, z którym chętnie nawiążą Państwo długofalową współpracę?

Rzetelny dostawca powinien gwarantować nam wysoką jakość produktu, korzystne ceny oraz ciągłość logistyczną asortymentu. Punkty, które wymieniłam mogą dotyczyć zarówno artykułów spożywczych, jak i asortymentu wyposażenia wnętrz.

Jak oceniają Państwo ubiegły rok w kontekście dostawców HoReCa i jakie są prognozy na 2020 rok? Jakie trendy wpłynęły na poszerzenie puli dostawców?

Klienci poszukują dostępu do wyjątkowych doznań kulinarnych, dlatego w naszych hotelowych restauracjach dostosowujemy dania do indywidualnego gustu gościa, próbujemy go zaskoczyć połączeniem smaków oraz artystycznym dobraniem kolorów i kształtu. Korzystamy zarówno ze świeżych produktów, jak i mrożonych. Często też wykorzystujemy produkty już obrane i pokrojone, które pozwalają zaoszczędzić czas oraz zwiększają wydajność na kuchni. Hotele Grupy Arche proponują swoim gościom także potrawy dietetyczne i zdrowe.

Ze względu na wzrastające koszty produktów oraz trend ograniczający zaśmiecanie i marnowanie jedzenia, hotele będą zmuszone wprowadzić politykę zarządzania odpadkami, tak aby efektywnie gospodarować jedzeniem, które może się zmarnować. Ograniczenie marnowania jedzenia to nie tylko działania wizerunkowe, ale także oszczędności w budżecie.

Również od kilku lat rozwija się trend nastawiony na zdrowy tryb życia. Wyposażamy nasze hotele w strefy siłowni czy spa. Nasz Hotel Geologiczna posiada sprzęt w pokoju, umożliwiający ćwiczenia bez wychodzenia z pokoju.

Również wyposażając nowe obiekty kierujemy się wyborem naturalnych materiałów. Meble z naturalnego drewna, kamienne blaty i akcesoria oraz meble z recyklingu często można spotkać w naszych obiektach. Zwłaszcza Cukrownia Żnin będzie przykładem rewitalizacji obiektu, nadania mu nowego przeznaczenia i powtórnego wykorzystania materiałów i urządzeń po¬fabrycznych.

Ważne dla nas są też rośliny, w naszych hotelach znajdują się zielone ściany o wertykalnym charakterze, które wprowadzą do wnętrza poczucie naturalności i bliskości z naturą.

Stawiacie na lokalnych dostawców czy duże hurtownie, a może korzystacie z obydwu możliwości?

W zależności od dostępności produktu, zakupy realizujemy w dużych hurtowniach lub bezpośrednio u producentów. Włączamy też do swojego wystroju i menu lokalne akcenty oraz regionalne smaki, korzystając z asortymentu miejscowych dostawców. Personalizowane doświadczenia i indywidualne podejście do gościa to jeden z głównych aktualnie trendów branży hotelarskiej. Za tymi oczekiwaniami gości, idą w parze rozwiązania typu Smart Rom. Sterowanie światłem i temperaturą w pokoju za pośrednictwem smartfona staje się rozwiązaniem już powszechnym. Mobilne możliwości dokonania rezerwacji, płatności, a także zameldowania są dobrze odbierane przez gości hotelowych i ułatwiają prace recepcji. W XXI wieku najważniejsze jest to, aby dostarczyć gościom zindywidualizowanych doświadczeń, w ramach których otrzymują oni produkty najlepiej odpowiadające ich potrzebom.

Komentarz powstał na potrzeby:
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 05.03.2020
Aktualizacja: 05.03.2020