Dyrektor Novotel Poznań Centrum o hotelu i wyzwaniach

Udostępnij artykuł
Eklektyczne zestawienie różnych nurtów, nowoczesne, proste wzornictwo oraz innowacyjne rozwiązania – tak prezentują się nowe wnętrza Hotelu Novotel Poznań Centrum. Na szczególną uwagę zasługuje koncept Wise Cafe. Projekt oryginalnej kawiarni oparto o założenia zrównoważonego rozwoju i podejście „zero waste”. O tej inwestycji, ofercie dla organizatorów eventów i wyzwaniach w nowym roku, rozmawiamy z Małgorzatą Kalinowską-Klimek, dyrektor hotelu.

W ostatnim czasie Hotel Novotel Poznań Centrum przeszedł kompleksową modernizację. Co dokładnie zostało zmienione? Jakie przestrzenie zyskały na znaczeniu?
Naszym celem było dostosowanie hotelu Novotel Poznań Centrum do aktualnych potrzeb i oczekiwań gości. Podczas trwającej dwa lata modernizacji, odnowiono wnętrza nadając im
klimat eco. Jasne wnętrza o spokojnych barwach i naturalnym wykończeniu sprzyjają wyciszeniu, odpoczynkowi i pracy. Modernizacja obejmowała wszystkie obszary, włącznie z rozbudowaną
strefą gastronomiczną, w tym nową autorską kawiarnią Wise Cafe. Dodatkowo rewitalizacji poddano centrum konferencyjne o powierzchni prawie 2 tys. mkw.

Co było inspiracją do stworzenia projektu. Jakie elementy gównie są eksponowane?
W zakresie designu postawiono na mocne graficzne formy, otwarte sufity przełamane drewnianymi elementami, ciepłym światłem i nieoczywistą kolorystyką. Elementem wyróżniają­cym ten obiekt jest zlokalizowany przy recepcji, spektakularny mural Tytusa Brzozowskiego, przedstawiający poznańskie ulice i oddający ich atmosferę.

Jakie są obecnie możliwości strefy konferencyjno-bankietowej w Novotel Poznań Centrum? Czym wyróżniacie się na tle innych obiektów w mieście?
Jesteśmy największym hotelowym centrum konferencyjnym w Poznaniu. Do dyspozycji naszych gości oddajemy siedem nowoczesnych sal bankietowo-konferencyjnych mogących po­mieścić nawet do 1,1 tys. osób. Każdorazowo gośćmi zajmuje się dedykowany opiekun, który pomoże zaplanować i skoordyno­wać idealne spotkanie.

Proszę powiedzieć czy macie aktualnie jakieś specjalne oferty dla organizatorów eventów i konferencji?
Dla organizatorów realizujących cykliczne eventy i konferencje w Novotel Poznań Centrum dedykujemy program pt.: „Appre­ciate Month”, obejmujący grudniowe upominki w postaci: po­dwójnych punktów LeClub Accor Hotels, drinka powitalnego, czekoladowej niespodzianki oraz upominku.
Ponadto, dla klientów dokonujących rezerwacji na obsługę eventów w wybranych hotelach Accor w Poznaniu (Novotel Poznań Centrum, Mercure Poznań Centrum, Novotel Poznań Malta) w okresie grudzień 2018 – marzec 2019 przygotowaliśmy wyjątkowe promocje i specjalne udogodnienia.

Jak może Pani podsumować mijający rok pod kątem zainteresowania ofertą noclegową i konferencyjną Novotel Poznań Centrum?
Rok 2018 był historyczny dla poznańskiej branży turystycznej. Szacuje się, że w ciągu ostatnich czterech lat wzrost branży tu­rystycznej wyniósł aż 50 proc. Główny ruch w hotelach generują duże międzynarodowe wydarzenia. Średni udział grup bizneso­wych w hotelach w Polsce szacuje się na 12-15 proc., podczas gdy w Poznaniu to aż 40 proc.

Jakie cele stawia sobie Pani na 2019 rok? Co będzie największym wyzwaniem?
Jako przedsiębiorcy, a zarazem mieszkańcy Poznania, liczymy na wzrost turystyki indywidualnej. Z dumą podkreślić należy, że Poznań otrzymał nominację do nagrody European Best De­stiantion 2019 – jako jeden z 10 wyróżniających się miast w Unii Europejskiej. Poznań ma swoje pięć minut zatem naszym wy­zwaniem będzie wykorzystać ten czas jak najlepiej, aby zapre­zentować nasze usługi i zyskać powracających gości.

Serdecznie dziękuję za rozmowę.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 08.01.2019
Aktualizacja: 08.01.2019