Holiday Park & Resort – strategia i plany rozwoju

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Gdy w 2016 roku pojawił się pierwszy ośrodek Holiday Park & Resort w Ustroniu Morskim nikt nie spodziewał się, że będzie to początek największego nad Bałtykiem konceptu turystycznego dla rodzin z dziećmi. W ciągu trzech kolejnych lat powstała unikatowa na polskim wybrzeżu sieć obiektów rekreacyjno-wypoczynkowych w Pobierowie, Niechorzu, Grzybowie, Mielnie i Rowach. Wszystkie położone kilka kroków od morza, zajmują powierzchnię od 20 tys. do 60 tys. mkw., a inwestycja do dziś to 300 mln zł. Tylko w tym sezonie, każdego wakacyjnego dnia, w resortach odpoczywało ponad 6 tys. zadowolonych gości.
Oferta

Każdy z ośrodków oddaje do dys­pozycji gości drewniane domy o powierzchni 85 mkw. składa­jące się z przestronnego salo­nu, w pełni wyposażonej kuchni z rodzinną jadalnią, nowoczesnej łazienki, dwóch sypialni, balkonu z widokiem na dziedziniec oraz ogromnego tarasu. Domy ideal­nie sprawdzają się do zamieszka­nia przez jedną lub dwie rodziny. Średnio domek odwiedzany jest przez siedem osób, co powoduje, że atrakcyjność oferty skierowana jest do każdej grupy gości. Cena jest porównywalna do konkuren­cji, jednak Holiday Park & Resort daje do tego ogromną infrastruk­turę basenową, place zabaw, zjeż­dżalnie, restauracje, kawiarnie, sprzęt dla dzieci (rowery, hulaj­nogi), a także atrakcje przez cały dzień.

Dodatkowo na ofertę nocle­gową składają się apartamenty o powierzchni 40 bądź 55 mkw.

Wyjątkowość biznesu

Holiday Park & Resort osiąga to, o czym tylko marzy większość hotelarzy – integruje z sobą gości i przywiązuje ich do siebie. Gdy przy basenie robione są zdjęcia, obok animatorów pojawia się nawet 200 osób do wspólnej fo­tografii. Rezerwacje na pobyty w resortach robione są nawet na trzy lata w przód, mimo obowiąz­ku wpłacenia od razu całej kwoty za pobyt. Już teraz sprzedanych jest 30 proc. miejsc na 2020, a na rok 2021 wartość sprzedaży przekroczyła 4 mln zł. Dlaczego? Holiday Park & Resort oferuje więcej niż tylko pobyt w drewnia­nych domach. To cała misja dba­nia o komfort i wypoczynek gości. Na przywitanie dzieci częstowane są świeżo wyciskanymi sokami, dorośli prosecco. W pokoju cze­kają na nich owoce i butelka wina. Animatorzy dbają o zapewnienie atrakcji nie tylko najmłodszym. W ciągu dnia program animacyj­ny dedykowany jest dzieciom, tak aby rodzice mogli zyskać chwilę dla siebie i wypoczywać na tarasie bądź leżakach przy basenie. Nato­miast każdego wieczora organizo­wane są wydarzenia dla całych ro­dzin – dyskoteki, karaoke, konkur­sy, czy niezwykle znane nawet na Instagramie basenowe party. Jed­ną z nagród w konkursie jest lot helikopterem i to właśnie ta cie­szy się największą popularnością wśród gości w każdym wieku. Ob­sługa resortu dba by goście czuli się wyjątkowo, dlatego co chwilę przygotowuje dla nich drobne po­częstunki: mrożona kawa, godzinę później roznoszone są lody, dalej wata cukrowa, zmrożone owoce. Na pożegnanie przy wyjeździe goście otrzymują paczkę z prze­kąskami na drogę. Żeby w pełni poczuć atmosferę i zrozumieć co robimy, trzeba do nas przyjechać. Goście są zakochani w Holiday-u, bo każdy u nas jest VIP-em! – podkreślają właściciele. W ciągu jednego sezonu tych samych go­ści spotykamy kilka razy – odwie­dzają te same bądź różne nasze resorty – dodają.

Funkcjonowanie

Obiekty w ramach Holiday Park & Resort działają sezonowo, jednak sieć, w związku z ogrom­nym zainteresowaniem gości, pracuje nad przedłużeniem se­zonu. Opracowujemy różnego rodzaju oferty pobytowe, dzięki którym już w przyszłym roku ośrodki mają być otwierane już w kwietniu, a zamykane dopiero pod koniec października. Oczy­wiście cały czas trwają prace związane z dostosowaniem sa­mych budynków i infrastruktury do niższych temperatur oraz nad stworzeniem atrakcji dla gości, w czasie chłodniejszych miesię­cy. Nieustannie coś wymyślamy, aby goście mieli zajęcia przez cały dzień. Jeśli obłożymy dodat­kowymi zajęciami niższy sezon, to ludzie będą wracać do nas każdego roku. I to jest największe wyzwanie. Nie zależy nam, żeby gości ściągnąć raz, czy dwa, ale utrzymać ich na kolejne lata – tłumaczą właściciele.

OŚWIADCZENIE ZARZĄDU BROG B2B WOBEC PRZEJAWÓW KSENOFOBII I NARUSZEŃ ZASAD ETYKI W PRZESTRZENI MEDIALNEJ
>> kliknij aby się zapoznać <<
Nowa inwestycja

Aktualnie rozpoczęta jest także inwestycja Holiday Park Invest Ustronie Morskie, która różni się modelem biznesowym od dzia­łających już obiektów Holiday Park & Resort. To Aparthotel z 226 apartamentami o kategorii czterech gwiazdek z bogatą in­frastrukturą, położony 140m od morza. Właśnie rusza budowa, której zakończenie zaplanowano na 2021 rok. Koszt inwestycji wy­niesie 100 mln zł.

ŚWIAT HOTELI: październik – listopad 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Plany rozwoju

Sieć resortów w ciągu trzech naj­bliższych lat do dyspozycji gości chce oddać kolejnych 9 tys. łóżek. Plany dotyczą ekspansji w loka­lizacjach, w których już działają obiekty, a także w innych znajdu­jących się na wschodzie wybrze­ża bałtyckiego. Granicą jest Wła­dysławowo, które także jest na celowniku sieci. Oferta resortów wzbogacona została także o re­stauracje, w których serwowane są posiłki w formie bufetowej, a dodatkową atrakcją jest formu­ła life cooking znana dotychczas wyłącznie z najlepszych hoteli.

Poza tym trzy z sześciu ośrodków cały czas są rozbudowywane o kolejne funkcjonalności: kryte baseny, sauny, strefy wellness oferujące masaże wykonywane przez specjalistki prosto z Bali.
Sieć nie zapomina także o południowej części Polski. Tam również planowane są ośrodki, jednak w innym modelu, bo jak podkreślają właściciele, w górach goście wypoczywają inaczej. – Potencjał jest ogromny, można budować i budować w nieskończoność. Mimo tego, że wszystkie dane pokazują, że w branży hotelarskiej jest coraz trudniej, my nie możemy się z tym zgodzić. U nas jest coraz lepiej – mówią właściciele.

Spółka Holiday Park & Resort realizuje także inwestycję hotelową w Poznaniu, w ramach której na płycie Starego Rynku powstanie 46-pokojowy obiekt butikowy. Ten spełni oczekiwania najbardziej wymagających gości.

Pracownicy

W tym niezwykle dynamicznym rozwoju musimy na chwilę zatrzymać się, aby zrekrutować całą grupę fachowców zarządzających i obsługujących nasze resorty. Dziś zatrudniamy dyrektorów operacyjnych, kierowników gastronomii, recepcji, SPA, czy koordynatorów działów sprzątających po to by ich rozwijać i w ramach struktur wewnętrznych, awansować i od kolejnych sezonów oddać im w zarządzanie kolejne lokalizacje. Przygotowaliśmy pod to cały program rekrutacji, rozwoju i utrzymania pracownika. Jednym z jego elementów jest wprowadzenie Pracowniczego Programu Inwestycyjnego, w którym to pracownicy w ramach premii otrzymują udziały w produktach inwestycyjnych Holdingu, np. Aparthotelu w Ustroniu Morskim. Celem przyznawania premii w takiej formie jest budowanie przywiązania do organizacji oraz umożliwienie pracownikowi zarabiania naprawdę dużych pieniędzy przy firmie i uczenie go orientacji biznesowej – mówi Michalina Kapelańczyk, dyrektor HR, i dodaje: – Firma daje nieograniczone możliwości rozwoju, każdy kto tylko ma pomysł na swoją karierę, kompetencje i chęci do ich pokazania ma ogromną przestrzeń do realizacji swojej kariery zawodowej, a co najważniejsze uczenia się od jednych z najlepszych biznesmenów w Polsce. Holiday Park & Resort swoim pracownikom oferuje także bogaty pakiet świadczeń socjalnych w formie karty sportowej, prywatnej opieki medycznej, ubezpieczenia na życie i rabatów na posiłki w firmowych lokalach gastronomicznych. Najlepszych pracowników zarząd wynagradza wyposażając ich w najwyższej klasy samochody służbowe takie jak Mercedes, BMW, Volkswagen Passat, a nawet Range Rover.

Osoby zainteresowane karierą w Holiday Park & Resort mogą wysłać swoje CV na adres: kariera@holidaypark.pl

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 17.12.2019
Aktualizacja: 01.07.2021