Oświadczenie zarządu BROG B2B wobec przejawów ksenofobii i naruszeń zasad etyki w przestrzeni medialnej

Udostępnij artykuł

Szanowni Państwo,

W ostatnich miesiącach i dniach jesteśmy świadkami skandalicznych publikacji oraz postów urągających nie tylko profesjonalnemu dziennikarstwu, ale przede wszystkim w sposób szczególny godzących w nas, przedstawicieli branży, w której na tego rodzaju zjawiska nie ma miejsca.

Do publikacji niniejszego oświadczenia przyczyniły się ostatnie ksenofobiczne wpisy zamieszczone na profilach społecznościowych, których dopuścili się ludzie związani bezpośrednio z hotelarstwem.

Jako wydawca czasopism oraz portali branżowych, organizator spotkań właścicieli, profesjonalistów, a także kupców i dostawców HoReCa, z dwudziestoletnią tradycją na rynku, niniejszym oświadczamy iż:
stanowczo protestujemy przeciw tworzeniu i osadzaniu w przestrzeni medialnej nierzetelnych treści mogących mieć wpływ na wywoływanie podziałów. Zawierających z góry przyjęte tezy i obliczonych na próbę zaistnienia. Pomówień przygotowanych w formie grafomańskich popisów nie znajdujących odzwierciedlenia w faktach. „Eksperckich”, anonimowych wywodów. Publikacji, które naruszają godność ludzką, dobra osobiste, a swój finał znajdują w sądzie
.

Ich autorzy muszą lub powinni zdawać sobie sprawę, do czego prowadzą tego rodzaju praktyki. Jaki mogą mieć wpływ na kreowanie postaw czy zachowań, prowadzących w następstwie, w prostej linii do przemocy. Niedopuszczalne jest również cyniczne wykorzystywanie innych. Ich tupetu przy braku kwalifikacji i kompetencji przez osoby trzecie, którym wydaje się, że pozostają anonimowe. Starających się realizować cudzymi rękami swoje niecne cele.

Apelujemy więc o refleksję, przyzwoitość i natychmiastowe zaprzestanie tych praktyk!

Hotelarstwo to gościnność. Otwartość na ludzi, kulturę, płeć, orientację seksualną, rasę, język, różnorodność w poglądach, wyznanie czy kraj pochodzenia. To elementarne zasady, których nikomu w tej branży nie powinno się przypominać.

Wobec powyższego, nie możemy też pozostać obojętni. Informujemy, że dla konkretnych osób – uczestników grup dyskusyjnych, reprezentantów stowarzyszeń czy organizacji branżowych i firm biorących udział w tym procederze poprzez komentowanie, wyrażanie emocji, a tym samym popieranie tego rodzaju treści i postaw, możliwość współpracy partnerskiej oraz udziału, na tych zasadach, w organizowanych przez nas wydarzeniach, będzie ograniczana.

Zachęcamy innych profesjonalnych Wydawców i Organizatorów, na co dzień rzetelnie wykonujących swoją pracę, do przyłączenia się do naszego apelu. Wobec tej sytuacji powinniśmy mówić jasno i głośno. Jednym głosem. Nie możemy pozwolić, aby zaufanie do mediów branżowych oraz ich wizerunek był rujnowany przez rażące naruszenia w obszarze podstawowych zasad etyki, prawa prasowego, amatorstwo, niekompetencję czy zwyczajną tandetę.

ZARZĄD BROG B2B – media efektywnej komunikacji

Karolina Stępniak
dyrektor wydawnicza
redaktor naczelna czasopisma Świat Hoteli
współwłaścicielka BROG B2B

Rafał Madyński
prezes zarządu
współwłaściciel BROG B2B  
   

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.