Horrendalnie wysoka cena za Centrum-Hotele

Udostępnij artykuł

Trzeba by w nie zainwestować gigantyczne pieniądze, by doprowadzić do poziomu, odpowiadającego dzisiejszym standardom klasy biznesowej. Jeden z tych obiektów dopiero w tym roku odzyskał zresztą status hotelu. Nie zdziwił mnie zatem brak zainteresowania inwestorów. Byłbym raczej zaskoczony, gdyby znaleźli się chętni do kupna pięciu starych hoteli „w pakiecie” za taką kwotę, nawet w okresie boomu gospodarczego.

Łódź nie ma ani jednego hotelu pięciogwiazdkowego i taki niewątpliwie powinien powstać, zaledwie jeden o standardzie czterogwiazdkowym to też zdecydowanie za mało, ale potrzebne są również nowe, profesjonalnie zarządzane hotele trzygwiazdkowe klasy biznesowej. Na taki właśnie obiekt postawiła Fabryka Biznesu. Hotel, położony blisko ścisłego centrum miasta, będzie zapleczem m.in. dla Międzynarodowych Targów Łódzkich, które niedawno rozpoczęły budowę nowoczesnego centrum kongresowo-wystawienniczego. Reasumując, Łódź bez wątpienia potrzebuje nowych hoteli i bardzo dobrze, że inwestorzy w branży hotelarskiej dostrzegają w tym mieście potencjał. Konkurencja wszystkim wyjdzie na dobre, a wybór pozostawmy gościom.

Polska jest daleko za wieloma innymi krajami unijnymi pod względem liczby miejsc hotelowych. Mamy ich około 40 na 10 tys. mieszkańców, podczas gdy – dla porównania – na Słowacji jest 105, w Austrii około 700, a średnia europejska wynosi 120. Widać zatem czarno na białym, ile mamy w tej dziedzinie do nadrobienia.

 

 

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 09.08.2010
Aktualizacja: 09.08.2010